Hrvatskim poduzetnicima u trećem se ovogodišnjem kvartalu napokon budućnost čini mnogo svjetlijom nego u prvoj polovici godine.
Rezultati mjerenja indeksa poslovnog optimizma - HLIPO (Hendal-Liderov indeks poslovnog optimizma), kojeg od početka ove godine kvartalno provodi agencija Hendal, pokazuju kako poduzetnici znatno boljom nego u prva dva kvartala ocjenjuju svoju trenutnu poslovnu situaciju te da su im poprilično narasla i poslovna očekivanja za sljedećih šest mjeseci.
Na skali od -100 (potpuno loša situacija) do 100 (potpuno dobra) svoju trenutačnu situaciju poduzetnici su u prvom kvartalu pozicionirali na -21,4, u drugom kvartalu na -10,6, da bi u trećem kvartalu bila zabilježena pozitivna vrijednost indeksa te onih iznosi +8. Također su vidljivo porasla i očekivanja za budućnost, koja su se u ovoj godini kretala od +5 u prvom kvartalu do +18 u trećem kvartalu.
Podaci po sektorima pokazuju kako turizam, građevinarstvo, trgovina i IT sektor bilježe rast indeksa poslovnog optimizma, dok je znatan pad poslovnog optimizma u trećem kvartalu zabilježen u djelatnosti opskrbe električnom energijom, plinom, parom i klimatizacijom.
HLIPO, indeks poslovnog optimizma, kreiran je po uzoru na indeks poslovne klime IFO instituta. Istraživanje se provodi kvartalno na 400 ispitanika (pravnih osoba) iz sedam sektora gospodarstva.