Najveća prehrambena kompanija na svijetu pomoći će da 50 milijuna djece živi zdravije, povećati životni standard 30 milijuna ljudi i pridonijeti nultom utjecaju na onečišćenje okoliša
Rezultati jugoistočnog tržišta tvrtke Nestlé u proteklih devet mjeseci dostigli su ciljeve ostvarivši rast od 10,1 posto, pri čemu je regija sjevernog Jadrana, u kojoj su Hrvatska, Slovenija i Bosna i Hercegovina, pridonijela tržišnim rezultatima s 9,6 posto organskog rasta. Irena Merkaš, voditeljica korporativnih komunikacija u Nestléu, objašnjava da su rastu najviše pridonijeli pića poput Nescaféa u maloprodaji i kanalu HoReCa, hrana za kućne ljubimce Purina te odlična ljetna turistička sezona. Uspjehu su, dodaje, pridonijeli i dugogodišnji partneri i distributeri Alca, MPG i MCI te naglašava da će Nestlé nastaviti istraživati i pomicati granice mogućeg u prehrani usmjeravajući se na okus, nutritivnu vrijednost proizvoda i stvaranje rješenja koja pridonose boljitku Zemlje. Stoga je za nju asortiman na biljnoj osnovi 'Garden Gourmet' važan korak u tom smjeru.
Kako se Nestlé brine o zdravlju svojih kupaca?
– Svijet se suočava s nekoliko zdravstvenih izazova. Više od 38 milijuna djece mlađe od pet godina ima prekomjernu tjelesnu težinu ili je pretilo, a u isto je vrijeme 47 milijuna djece iste dobi pothranjeno. Hrana je neravnomjerno raspoređena diljem svijeta, pri čemu neki jedu previše nutritivno siromašne hrane, a nekima hrana nije dovoljno dostupna. Ni nutritivna vrijednost nije uvijek dobro uravnotežena, što izaziva nedostatak vitamina i minerala. Nestlé je najveća prehrambena kompanija na svijetu koja svojim poslovanjem dnevno dotakne više od milijarde ljudi, stoga je i odgovornost velika. Svake godine nudimo nutritivno hranjiviju hranu i piće, pojednostavnjujemo popise sastojaka i uklanjamo umjetne boje. Obogaćujemo mikronutrijentima osnovne namirnice kako bismo pomogli u rješavanju, npr. anemije i iscrpljenosti. Smanjujemo šećer, sol i zasićene masti u proizvodima, a povećavamo udio povrća i cjelovitih žitarica. U 2020. inovirali smo i prilagodili devedeset posto Nestléova asortimana na hrvatskom tržištu.
Koji su vaši društveno odgovorni ciljevi?
– Usmjereni smo na doprinos u rješavanju osnovnih problema današnjice, stoga se fokusiramo na tri područja djelovanja: prehranu i zdravlje, zapošljavanje mladih te okoliš. Nestlé će pomoći da pedeset milijuna djece živi zdravijim životom, svojim poslovanjem povećati životni standard trideset milijuna ljudi i pridonijeti nultom utjecaju na onečišćenje okoliša. Lokalnim projektima poput 'VrtimZdraviFilm', 'Biraj zeleno' i 'Nestlé za mlade' pridonosimo tim ambicioznim ciljevima u svijetu.
Što donose Nestléove inicijative?
– Projektom 'VrtimZdraviFilm' educiramo osnovnoškolce o pravilnoj prehrani i važnosti redovitog bavljenja tjelesnom aktivnošću već više od deset godina. Više od 60.000 djece i 15.000 roditelja do danas je imalo koristi od edukacije. Ove godine projekt je doživio znatne iskorake: u sklopu programa 'Petica' podijelili smo školama 2000 sadnica za pripremu zdravih obroka, lansirali smo prvu digitalnu kuharicu za roditelje i djecu te šest edukativnih videa o smanjenju otpada od hrane u kojima sudjeluju poznati chefovi Mato Janković, Mario Mihelj i Robert Hromalić.
Kako još utječete na zajednicu?
– Inicijativa za zapošljavanje i bolju zapošljivost mladih 'Nestlé Needs YOUth' pomaže u pripremi za tržište rada. Više od 2000 mladih iz Hrvatske u posljednjih je pet godina u raznim Nestléovim programima pripreme za posao, a šezdeset ih je zaposleno. Ove smo godine s Poslovnim FM-om pokrenuli prvi hrvatski podcast za bolju poslovnu budućnost mladih 'TeenBiz 3u1' te drugu sezonu besplatnog međunarodnog programa o prodaji, nabavi, marketingu, e-poslovanju te komunikaciji 'Summer's Cool' koji su pripremili Nestléovi profesionalci i mentori. 'Biraj zeleno' ove godine je ušao u drugu sezonu s ciljem edukacije javnosti o važnosti smanjenja upotrebe plastike, odgovornog korištenja vode i smanjenja otpada od hrane. Savjeti građana iz svih krajeva Hrvatske ujedinjeni su u infografike poznate ilustratorice Maje Tomljanović. U suradnji s Greencajtom predstavili smo i ekoizložbu 'Čista umjetnost'. U pet umjetničkih djela od otpadnog materijala kojima su poznati umjetnici iz BiH dali novu svrhu predstavljeno je kako bi izgledao biljni i životinjski svijet ako se o njemu ne počnemo brinuti danas. Pri tome prioritet inicijativa nije reklamiranje Nestléovih proizvoda, već konkretan doprinos zajednici.