Tifon posluje na 46 prodajnih mjesta diljem Hrvatske i prema broju prodajnih mjesta među pet je najvećih naftnih tvrtki u Hrvatskoj. U tvrtki su iznimno ponosni i na snagu brenda u regijama u kojima posluju, gdje su na visokome drugome ili trećemu mjestu. Na prvome su mjestu njihovih korporativnih vrijednosti ljudi, a nedavno su nagrađeni i certifikatom Poslodavac partner. Sa Sinišom Komnenovićem, predsjednikom Uprave Tifona, razgovarali smo o važnosti toga priznanja, praksi upravljanja ljudima na koju su u Tifonu najponosniji i strateškim projektima koji će im biti u središtu pozornosti u sljedećem razdoblju.
Tifon je ove godine prvi put prošao postupak certifikacije i postao nositelj certifikata Poslodavac partner. Kako to da ste se za certificiranje svojih procesa u ljudskim potencijalima (HR) odlučili baš ove godine?
– Posljednjih godinu dana uložili smo uistinu velik napor i dodatne resurse koji su pozitivno utjecali na našu praksu upravljanja ljudskim potencijalima te smo se odvažili na taj opsežni postupak certifikacije kako bi nezavisna strana procijenila tu našu praksu i kako bismo doznali gdje imamo prostora za napredak.
U čemu prepoznajete najveću vrijednost certifikata Poslodavac partner za svoje poslovanje?
– Zaposlenici su naš najvredniji resurs, stoga smo iznimno ponosni na taj certifikat jer on potvrđuje važnost ljudskih potencijala u Tifonu i napor koji ulažemo u razvoj i zadovoljstvo svojih zaposlenika te stvaranje motivirajuće radne okoline. Taj nam je certifikat velika motivacija za dalje.
U sklopu certificiranja za status Poslodavca partnera tvrtkama se vrednuje pet područja ljudskih potencijala: strategija, regrutiranje i odabir, upravljanje učinkom, usavršavanje i razvoj, odnos prema zaposlenicima. Na koje ste prakse HR-a u Tifonu osobno najponosniji?
– U postupku certificiranja posebno se istaknuo odnos prema zaposlenicima, kategorija koja je i najbolje ocijenjena, i upravo je to kategorija na koju sam najponosniji. Interna komunikacija, osluškivanje što naši zaposlenici žele, mogućnost dijeljenja povratnih informacija i davanja prijedloga, fleksibilni oblici rada, sve su to stavke na koje smo bili jako fokusirani i koje su polučile izvrsne rezultate.
Pandemiju koronavirusa nitko nije očekivao, no kad se pojavila, tvrtke su se morale brzo prilagoditi svim promjenama i očuvati osjećaj stabilnosti svojih zaposlenika. Što je Tifon sve proveo na tom području i kako vam je u tome pomogao kvalitetan interni sustav, odnosno Odjel ljudskih potencijala?
– Na prvome je mjestu bilo osigurati zdravlje svih zaposlenika i kupaca. Uredski su zaposlenici doslovno preko noći počeli raditi od kuće, a dok je na prodajnim mjestima i u skladištu u Zaboku najveći naglasak bio na osiguravanju zaštitnih sredstava, interni sustav, Odjel ljudskih potencijala, bio je velika potpora u komunikaciji sa zaposlenicima i izradi raznih izvještaja koji su nam pomogli da se što brže prilagodimo restriktivnim mjerama i zaposlenicima što više olakšamo prilagodbu tim ograničenjima.
Kako osiguravate motivirajuću radnu okolinu za svoje zaposlenike u ovim neizvjesnim vremenima?
– Opet ću se osvrnuti na važnost komunikacije, i to dvosmjerne. Promjene koje su se dogodile zbog pandemije koronavirusa došle su naglo i nitko nije bio spreman na takvo što. Više nego ikada bilo je važno da međusobno komuniciramo, da su zaposlenici upućeni u mjere koje uvodimo, u rezultate poslovanja, procjene očekivanja, ali, prije svega, da dobiju osjećaj stabilnosti i sigurnosti.
Koji će vam glavni strateški projekti biti u središtu pozornosti u sljedećem razdoblju?
– Uz neprekidan razvoj proizvoda i usluga veliku pozornost posvećujemo širenju svoje maloprodajne mreže. Pomno biramo nove lokacije imajući na umu strategiju brenda. Iduće prodajno mjesto planiramo otvoriti u Puli sredinom sljedeće godine.