AAA Fondacija za zaštitu u prometu objavila je studiju o razini ometanja u prometu, koja je Appleovu Siri smjestila u najopasniju kategoriju.
Studiju su proveli dr. David Strayer i stručnjaci sa Utah Sveučilišta zajedno sa AAA Fondacijom za sigurnost u prometu. U sklopu istraživanja, 45 vozača je zamoljeno da koriste handsfree komande dok voze u simulatorima ili testnim automobilima. Pritom su im mjereni otkucaji srca, vrijeme potrebno za reakciju i moždana aktivnost.
- Ovo je razlog za zabrinutost, s obzirom na razinu popularnosti iPhonea među vozačima svih kategorija. AAA će nastaviti informirati Apple i proizvođače automobila kako bismo pomogli u smanjenju kognitivne opterećenosti vozača dok koriste ove sustave. – izjavio je John Pecchio, glasnogovornik AAA-a.
Istraživački tim koristio je sustav ocjenjivanja baziran na pet kategorija. Što je niži stupanj točnosti i pouzdanosti softvera za handsfree softvera, viši je nivo ometanja vozača. Niski stupanj ometanja smatra se kategorijom 1, a visoki kategorijom 3.
Korištenje handsfree softvera za sastavljanje poruka i mailova smatra se kategorijom 3, a samo slušanje mailova i poruka kategorijom 2. Appleova Siri (verzija za iOS 7) smatra se kategorijom 4 i više, što je, prema tvrdnjama AAA i istraživača koji su radili na studiji, alarmantni nivo ometanja vožnje. Istraživači su koristili istu skalu za svaki sustav kako bi izmjerili zadatke kao što su aktivnost na društvenim mrežama, slanje poruka i ažuriranje kalendara s obvezama. Neki od sudionika istraživanja izrazili su nezadovoljstvo Sirinim sarkazmom i dovitljivošću.
U sklopu iOS 8, Siri ima nekoliko novih odlika. Primjerice, korisnici mogu aktivirati Siri riječima ‘Hey, Siri‘ bez da dodiruju iOS uređaj dok se puni. Omogućena je i integracija s aplikacijom za identificiranje glazbe Shazam.
AAA-ov dr. Joel Cooper testirao je dvije osnovne glasovne naredbe koje vozači koriste – podešavanje radijskih stanica i glasovno biranje. U sklopu toga testirani su Toyota, Hyundai, Chrysler, Ford, Mercedes i Chevrolet.Toyotin Entune sustav, prema rezultatima istraživanja, najmanje ometa (ocjena 1,7), a Chevroletov MyLink najviše (ocjena 3,7). Rang lista glasovnih sustava ostalih proizvođača automobila izgleda ovako: Hyundai Blue Link (2,2), Chrysler Uconnect (2,7), Ford MyFord Touch (3,0) i Mercedes COMAND (3,1).
Prema tvrdnjama AAA-a, tri od četiri vozača smatraju da je korištenje handsfree tehnologije sigurno. Međutim, to zapravo povećava mentalnu ometenost.- Nadamo se da će proizvođači s lošim ocjenama koristiti naše podatke kako bi u budućnosti poboljšali izvedbu i pouzdanost. – zaključuju.