Oglašavanje nije prioritet Facebookove inicijative Internet.org, kojoj je cilj dovesti internet u nerazvijene zemlje i zemlje u razvoju.
Facebook je plan pokrenuo 2013. godine, zajedno sa Samsungom, Qualcommom, Ericssonom i Nokijom. Otada je pokrenuta suradnja s mobilnim operaterima u zemljama kao što su Indonezija, Zambija i Kenija kako bi se osigurao besplatan pristup osnovnim internetskim uslugama putem mobilnih uređaja.
Ipak, s obzirom da je riječ o Facebooku, motivi ove inicijative su se otada često našli na udaru. Zuckerberg je zanijekao navode da je oglašavanje temeljna agenda cjelokupnog programa, barem zasad. Prema njegovim riječima, model se sastoji od nagovaranja teleoperatera da ulažu u infrastrukturu te prihvate ideju pružanja besplatnih osnovnih internetskih usluga.
- U većini zemalja obuhvaćenih programom jednostavno ne postoji dovoljno veliko tržište za oglašavanje. Nije da se to u konačnici neće dogoditi, ali zasad smo koncentrirani na poboljšanje kvalitete oglašavanja u razvijenim zemljama. – izjavio je Zuckerberg.
Izjavio je i kako je najveći izazov Internet.org inicijative činjenica ‘da ljudi ne znaju za što bi koristili internet‘. Budući da i Google vodi sličnu inicijativu, spomenuo je kako su to dvije odvojene stvari, ali kako kompanije često razgovaraju o suradnji – primjerice, Google će biti jedna od ponuđenih usluga na Internet.org platformi u Zambiji.
Zuckerberg se osvrnuo i na riječi Billa Gatesa, koji je izjavio kako je ‘mnogim zemljama potrebnija bolja zdravstvena zaštita od pristupa internetu‘.
- Jedno ne isključuje drugo. Ljudi moraju biti zdravi i potreban im je internet kako bi se povezali s cjelokupnom ekonomijom. Internet stvara radna mjesta, što je temelj za bolju zdravstvenu zaštitu. Ne želim time reći da je povezivost važnija od zdravlja, to bi bilo smiješno, ali nadam se da ćemo ubrzo biti od pomoći na svim poljima. – zaključio je.