Amwayevo globalno izvješće o poduzetništvu pokazauje da je poduzetnički potencijal u Hrvatskoj porastao za 10 posto, pa tako danas 35 posto ispitanika u Hrvatskoj može zamisliti pokretanje vlastitog posla, dok 70 posto hrvatskih građana, devet posto više nego lani, ima pozitivan stav prema poduzetništvu.
"Poduzetnički potencijal u Hrvatskoj porastao je za 10 posto u odnosu na lani, pa tako danas 35 posto ispitanika može zamisliti pokretanje vlastitog posla", stoji uz ostalo u izvješću Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) te američke tvrtke, koja mjeri javni puls poduzetništva.
Istraživanje je isto tako pokazalo da 35 posto ispitanika na globalnoj razini samozapošljavanje smatra vjerojatnijim u sljedećih pet godina. Po pitanju traženja i stjecanja klijenata, glavnom vještinom poduzetništva, 50 posto ispitanika reklo je kako se osjeća ugodno po pitanju tog zadatka, a samo 40 posto osjećalo bi nelagodu.
U usporedbi s međunarodnim prosjekom, znatno više ispitanika u Hrvatskoj očekuje smanjenje samozapošljavanja u sljedećih pet godina.
Amway je objavio i indeks poduzetničkog duha (AESI) koji mjeri tri dimenzije koje utječu na namjeru osobe da pokrene vlastiti posao: poželjnost, izvedivost i stabilnost u odnosu na društvene pritiske.
Prosjek za zemlje EU ostao je na 45 od 100 bodova i još uvijek je na nižoj razini od globalnog prosjeka (50 bodova), dok je u Hrvatskoj na 40 bodova, više u odnosu na lanjskih 28 bodova.
U prosjeku 47 posto Europljana i 27 posto Hrvata, što predstavlja rast od 9 posto u odnosu na lani, izrazilo je želju da postane poduzetnik, dok se 40 posto njih osjeća spremnima za ovaj izazov.
Ispitanici u dobi ispod 35 godina skloniji su započeti vlastiti posao, ostvarujući veći AESI rezultat (52 boda), nego ispitanici stariji od 50 godina (38 bodova), te su pokazali mnogo veću želju (61 posto) za samozapošljavanjem od bilo koje druge dobne skupine. Međutim, ispitanici u dobi od 35 do 49 godina su najuvjereniji u to da posjeduju potrebne resurse i vještine za taj korak (46 posto).
AGER također pokazuje da je ravnopravnost spolova u EU još uvijek relevantna tema. Muškarci ostvaruju viši AESI rezultat (50 bodova) u odnosu na žene (41 bod). Osobito su želja za pokretanjem vlastitog posla (žene 43 posto, muškarci 52 posto) i vjera u vlastite sposobnosti (žene 34 posto, muškarci 47 posto) ocijenjeni puno višima kod muškaraca.
U Hrvatskoj je AESI rezultat za žene 35 bodova i zabilježen je porast od 10 posto u odnosu na lanjsku godinu. Isto tako u odnosu na lani povećale su se sve vrijednosti - poželjnost na 21 posto, što je porast od 6 posto, izvedivost na 37 posto, odnosno za 2 posto više, a stabilnost na 46 posto, što predstavlja porast od 11 posto.
Muškarci ipak imaju više bodova, njih 46, dok su lani imali 31 bod, pokazujući istovremeno zavidan rast u svim dimenzijama, također u odnosu na rezultate iz 2015.: poželjnost: 33 posto (plus 13 posto), izvedivost 50 posto (plus 18 posto), stabilnost 56 posto (plus 15 posto).
Potvrđujući rezultate prethodnih istraživanja, 74 posto ispitanika u EU razmišlja pozitivno o poduzetništvu. Muškarci pokazuju nešto pozitivniji stav (76 posto) od žena (73 posto).
Hrvatski stavovi po svim pitanjima mnogo su pozitivniji nego 2015. godine pa tako 70 posto hrvatskih ispitanika ima generalno pozitivan stav prema poduzetništvu. U odnosu na prošlu godinu to je povećanje od 9 posto.
Kada je riječ o dobi, ovdašnji ispitanici stariji od 50 godina manje su pozitivni od drugih dviju skupina dok su vrijednosti ispitanika mlađih od 50 godina snažno porasle. Generalno pozitivan stav prema poduzetništvu ima 82 posto hrvatskih građana mlađih od 35 godina što je povećanje od 13 posto u odnosu na lani, dok 76 posto populacije od 35 do 49 godina ima pozitivan stav o poduzetništvu (povećanje od 14 posto u odnosu na 2015.).
Neovisnost od poslodavca, biti sam svoj gazda, izgledi za drugi prihod, te samoispunjenje, mogućnost realizacije vlastitih ideja, najprivlačniji su ovdašnji aspekti za pokretanje vlastitog posla i time ostaju isti kao i prošle godine.
Amway je, inače, jedna od vodećih tvrtki proizvođača robe široke potrošnje u svijetu u obiteljskom vlasništvu.