Od ukupno 432 prijavljena projekta, samo njih 6 (i to kakvih!) uspjelo je pobijediti na natječaju konzorcija društvenih poduzeća iz Čakovca, ACT Grupe, simboličnog naziva "Pokreni nešto svoje". Uglavnom, mladi poduzetnici iz svih krajeva Hrvatske predstavili su svoje poduzetničke ideje, planove i projekte, koji bi, sudeći prema inovativnosti, senzibilnosti i kreativnosti, mogli konkurirati na bilo kojem tržištu na svijetu.
Iako su novčane potpore relativno skromne, jer pobjednici ovog poduzetničkog natječaja mogli su maksimalno dobiti sto tisuća kuna, ipak je znanje na tom putu prema razradi ideje i poslovnog plana, a onda i pronalaska investitora, nešto što bi nekima od njih moglo dati potreban vjetar u leđa. Doista raznovrsni, ovi su dečki i cure, a riječ je o mladim ljudima, pokazali što se sve može kad se zna što se hoće.
Među prvima, Eduard Camaj. Krenuo je rješavati problem koji imaju svi korisnici računala na svijetu, a to je da naši gadgeti, mobiteli, laptopi jednostavno "ne razumiju" svakodnevni, govorni jezik, zbog čega mnogi korisnici često deaktiviraju mogućnost glasovnog pozivanja ili upravljanja računalnim procesima.
>>>“Pokreni nešto svoje” i uzmi do 80,000 bespovratnih kuna
- EratoExpert je tehnologija razumijevanja prirodnog jezika koja se može ugraditi u internetske i mobilne aplikacije, u obliku chatbota ili drugog inovativnog sučelja. Platforma će biti otvorena ya sve, a omogućava krajnjim korisnicima da se informiraju o onome što ih zanima, samostalno, i to onako kako bi upitali živog sugovornika, bez potrebe za poznavanjem ključnih riječi- pojasnio je bit inovacije Camaj.
I dok jedni pokušavaju uspostaviti što bolju komunikaciju između ljudi i računala, drugi nastoje iskomunicirati upozorenje malenoj djeci, koja, dok pužu i tek uče hodati, nauče i kako je bolno kada udare glavom u rub stola u dnevnom boravku ili se smrznu kada im majka vrisne, jer su se, eto, našli na samom vrhu strmoglavih stepenica.
- Juvo je pametni alarmni sustav (plišana igračka plave i zelene boje), iz područja Interneta stvari koji upozorava roditelje ako njihovo dijete bez nadzora krene prema manje sigurnim dijelovima doma. Cilj projekta je razviti rješenje koje će svim roditeljima olakšati svakodnevicu, povećati sigurnost doma i paziti na djetetovo okruženje unutar doma- rekao je Matrija Srbić, osnivač tvrtke Home Friend, iz Zagreba.
Ukratko, postave se senzori u stropove i na rizična mjesta, a plišanac smirujućim glasom roditelja odvraća dijete od opasnog istraživanja svijeta oko sebe. Ideja nimalo strana roditeljima s malom djecom, prepoznata je i u Microsoftu, gdje je ovaj startup uspostavio stalne kontakte i gdje dodatno razrađuje pitanje sigurnosti malene djece, u roditeljskom domu, u kojem se, ne biste vjerovali, kod tako malene djece događa najviše ozljeda.
Iz Varaždina u Zagreb stigao je Nino Dušak. On je svoju strast prema biciklizmu pretvorio u slobodno poduzetništvo, pa osnovao tvrtku koja se zove HardCore Industry. Cilj? Napraviti okvir za biciklistički spust, koristeći naprednu tehnologiju iz zrakoplovstva i nautike.
- Osim toga, okvir se premazuje posebnom bojom, pa svijetli u mraku- dodao je na kraju svoje prezentacije, a okupljenima se odmah stvorila mentalna slika u kojoj jure svjetlećim bajkom kroz šumu, niz brdo. Zvuči zabavno. I taman kada pomislite da je to, to, organizatori i promicatelji ovih mladih poduzetničkih snaga, istaknu kako se na natječaj prijavilo više žena, nego muškaraca, više onih koji već imaju vlastite registrirane tvrtke, nego onih koji su došli "samo" s vizijom. Senzibilnije, ali jednako odlučne i kreativne, tri su žene predstavile svoje projekte. Među njima Annette Trojković.
Povratnica iz Njemačke, zajedno sa svojom obitelji vratila se na Lastovo gdje su ju čekali maslinici njezinih predaka. Obitelj je osnovala OPG Zoltan Trojković i krenula proizvoditi maslinovo ulje, a onda su, sasvim slučajno, u novinama pročitali jedan članak, nakon kojeg su shvatili da su baštinili zlata vrijedno naslijeđe.
- Sasvim slučajno, nabasali smo na jedan članak u kojemu je pisalo da je sorta masline koju mi imamo genetski izvorna vrsta. Piculja je maslina koju danas ne možete tako lako pronaći, ima je na samo nekoliko lokaliteta i onda smo shvatili da proizvodimo ulje kakvo, stvarno, nigdje ne možete pronaći. Ono je, jednostavno, izvan svih kategorija- rekla je Annette na hrvatskom jeziku, s primjetnim umlautom iz njemačkog, koji je govorila toliki niz godina.
Zaštita prirode i izvornosti, održivo gospodarenje resursima, poticanje zapošljavanja žena, to su samo pojedini aspekti inovacija kojima su na natječaju konkurirale žene. Vedrana Vrabec, primjerice, osmislila je Free Water Project, a tim okupljen pod nazivom tvrtke Freewa, osmislio je mobilnu aplikaciju koja pokazuje izvore vode, bilo da se radi o prirodnom izvoru ili česmi.
- Hrvatska je prva zemlja u Europi po kvaliteti vode iz pipe, a treća po broju izvora. Željeli smo iskoristiti te činjenice, oživjeti naše "železne franceke" i dostaviti svima besplatnu vodu- poručili su iz Freewa.
Marija Tadić, rodom iz Šibenika, u srž svoje poduzetničke ideje, stvaranja seruma, kozmetičkog brenda, u čijoj se proizvodnji koriste isključivo sirovine dalmatinskog podneblja, pozvala je na avanturu:
-L‘aventure en Primitivance, je luksuzni kozmetički brend koji spaja nasljeđe i modernu proizvodnju baziranu na principima održivosti. Željela sam odmaknuti se od klišeja koji inače okružuje Dalmaciju. Želim stvoriti luksuzan proizvod za kupce koji žele znati njegov sadržaj, ali i osnovati Zakladu za žene iz šibenskog kraja, koje svojim znanjima mogu doprinijeti razvoju- rekla je Tadićeva.
Nakon što su proglašeni pobjednicima, ovih šestoro poduzetnika proći će obuku i nastojati pronaći investitore, uz tehničku pomoć dvaju tvrtki iza ovog projekta, Philip Morris i ACT-a.