Preporučeno
StoryEditor

Zašto bi se trebala poticati ljubaznost na poslu?

19. Rujan 2016.

Ljubaznost mnogi poslodavci smatraju slabošću i nikako je ne povezuju sa snažnim autoritetom voditelja. S druge strane, upravo taj autoritativni stav voditelja stvara zaposlenicima pritisak i čini rad stresnim. Nekoliko istraživanja pokazalo je pak da se uvođenjem ljubaznosti i suosjećanja kao temeljnih vrijednosti koje se u firmi njeguju dovodi do stvaranja pozitivnog radnog okruženja i boljih rezultata, piše Inc.

Ljubaznost potiče ljubaznost

Gledanjem kolege kako pomaže drugima povećava se vjerojatnost da će se i sam "gledatelj" ponašati ljubaznije, pokazalo je istraživanje Jonathana Haidta sa Sveučilišta New York. Ljubaznost se tako širi poput požara i stvara sasvim drugačiju poslovnu klimu.

Doprinosi boljem odnosu s klijentima

Kad su zaposlenici prijateljski raspoloženi i međusobno si pomažu, radna atmosfera je ugodna i ne temelji se na strahu, veća je povezanost među kolegama, a djelatnici su sukladno tome pristupačniji i ljubazniji prema klijentima. Istraživanje je pokazalo da se time povećava i produktivnost.

Ljubazniji = sretniji

Profesorica Sonja Lyubomirsky s kalifornijskog Sveučilišta Riverside provela je eksperiment u kojem su njezini studenti-ispitanici doživjeli pet ljubaznih djela tjedno i tako šest tjedana. Rezultati su pokazali da im je razina sreće porasla za čak 41%.

Pozitivno djeluje na mozak

Kad je netko ljubazan i obraća nam se s poštovanjem, naš mozak luči više dopamina i oksitocina što nam pomaže da se osjećamo opušteno i spremnije za suradnju, rekla je Judith Glaser, autorica brojnih bestselera o poslovnoj komunikaciji.

Zašto ljubaznost nije zastupljenija na radnim mjestima

Ako ljubaznost znači zdravije, sretnije radno okruženje i srdačnije djelatnike koji su predaniji i produktivniji što doprinosi većoj zaradi, zašto ta vrijednost nije zastupljenija u firmama? Upravo kao što smo naveli na početku članka, ljubaznost se u poslovnim krugovima smatra slabošću. Strah da će izgledati slabo pred svojim djelatnicima ili poslovnim partnerima potiče mnoge poslodavce da zadrže tradicionalno hijerarhijsko ponašanje.

22. studeni 2024 14:18