N@kovanj
StoryEditor

Kako je glazbenik Josipović postao viralni hit

22. Listopad 2015.
Piše:
Branimir Kovač

Počnete li u Google ukucavati slova ‘jos‘ odmah će vam se kao jedna od prvih na listi ponuđenih rezultata pretraživanja pokazati fraza ‘josipović spot‘. To sasvim dovoljno govori o popularnosti koju na internetu ovih dana uživa videouradak donedavnog predsjednika RH, a današnjeg političkog kandidata na predstojećim parlamentarnim izborima. No iako je takvu popularnost još prije par dana mogao samo priželjkivati, Josipović nema nimalo razloga njome biti zadovoljan. Baš suprotno.

Dva spota njegove stranke Naprijed Hrvatska postala su predmetom poruge i sprdačine na društvenim mrežama koja je zasjenila čak i lidera oporbenog HDZ-a Tomislava Karamarka koji je već poslovično najinsprirativniji političar za internetsku zafrkanciju. Bez obzira jesu li na Josipovićevo lupkanje udaraljkama namontirani zvuci Thompsonovih Čavoglava ili Prodigyjevog Omena, rezultat je u pravilu urnebesno smiješan, te pokazuje potencijal viralnog hita koji će obilježiti predstojeće izbore.  

Josipović je tako s utrošenih 1500 kuna, koliko se pohvalio da su stajala ova dva spota, uspio nemoguće. Ne samo da je fokus skrenuo s Karamarka, već i značajno umanjio izborne izglede svoje stranke, a vjerojatno i koalicijskog mu partnera Radimira Čačića. Za nekoga tko je još donedavno bio prvi na raznim listama najpopularnijih političara riječ je o respektabilnom, zapravo spektakularnom padu kakvog se teško sjetiti u bližoj prošlosti.

Gdje je Josipović zapravo pogriješio? Generalno govoreći, pogriješio je vjerojatno već u onom trenutku kada je nakon predsjedničke karijere odbio mirno povlačenje na poziciju moralnog autoriteta, nego se odlučio s drugim političkim strankama baciti u blato političke borbe. No kad je već tako odlučio, morao je biti itekako spreman i na udarce ispod pojasa, a kamo li da sam nabacuje voleje za zakucavanje konkurenciji.

Naime, uopće ne sumnjam kako iza većine navedenih uradaka stoje upravo Josipovićevi politički konkurenti i to najvjerojatnije upravo oni koji ciljaju na isti dio političkog spektra. Naravno, mislim na SDP.

Ne ulazeći uopće u sam sadržaj i politiku koju vode (to, općenito nije tema ovog teksta), činjenica je kako SDP trenutačno odrađuje brutalno učinkovitu političku kampanju, a to se velikim dijelom odnosi i na internet.

Uostalom, prije nekoliko dana objavljeni podaci o najuspješnijim strankama na društvenim mrežama pokazali su da je SDP ovdje uvjerljivo na prvom mjestu. HDZ kao druga velika stranka je, recimo, četvrti. No Josipovićeva stranka Naprijed Hrvatska nalazi se tek na poslijednjem 15. mjestu što je zastrašujuće loš rezultat, čak i u odnosu na manje popularne stranke.

Ulogu društvenih mreža i interneta, naravno, ne treba prenaglašavati. Kod jednog dijela stranaka obzirom na njihovo biračko tijelo ona čak niti ne mora biti previše značajna. No stranka koju vodi netko poput Ive Josipovića realno se može obraćati samo obrazovanijim biračima koji su cijelo vrijeme prisutni na internetu. Stoga je ovo što se dogodilo u smislu političkog marketinga potpuna katastrofa.

Politička se utakmica na internetu, nema sumnje, vodi osobito prljavo. To se ne mora svakome sviđati, ali je tako i teško da će se promijenititi. Osobno, nemam nikakvih problema sa takvom oštrom igrom sve dok se o suparnicima ne iznose neistine. Sve ostalo je dopušteno. Svaka ozbiljna politička opcija mora biti spremna prihvatiti pravila igre i nametnuti se tako da iskoristi potencijal novih medija.

Onima koji znaju kako to učiniti trud bi se možda mogao isplatiti iako garancija, dakako, nema. No posve je sigurno da će oni koji se u tome ne snalaze biti sažvakani i ispljunuti iz političke arene i to za sva vremena. Josipović se nakon gafa sa predizbornim spotovima tome opasno približio.

23. studeni 2024 04:07