U 2023. ponovno smo ostvarili snažan operativan i financijski rezultat, uglavnom u poslovanju s rješenjima za kupce, demonstrirajući tako snagu naše poslovne strategije.
Ostvarili smo operativni rast od 40 posto EBITDA-e u sektoru energetskih infrastrukturnih rješenja i 30 posto EBITDA-e u poslovanju odjela Future energy home, usmjerenog na kućne solarne elektrane za kućanstva, ali i manje poduzetnike i obrtnike. E.ON Energija je 2023. proveo instalaciju preko 530 solarnih elektrana za kućanstva, te je time ostvaren veliki rast od čak 61.2 posto u odnosu na godinu ranije.
Jedan od glavnih fokusa upravo je kontinuiran rast i razvoj u ovom dijelu poslovanja s ciljem da kupcima osiguramo put do vlastite energetske tranzicije i veće energetske neovisnosti. Isto tako, rastemo i u dijelu poslovanja koji se odnosi na opskrbu plinom.
Također, rast smo ostvarili i u našem timu, oko 50 novih kolega pridružilo nam se prošle godine. Na razini E.ON Grupe preliminarni financijski rezultati iznad su očekivanja s prilagođenom EBITDA-om od 9,4 milijarde eura. U ovom trenutku E.ON opskrbljuje oko 47 milijuna kupaca diljem Europe. Imamo plan ulaganja oko 150 milijuna eura u sljedeće četiri godine za razvoj projekata usklađenih s taksonomijom EU i kompleksnih rješenja u našem sektoru energetskih infrastrukturnih rješenja. Na taj način bismo ubrzali energetsku tranziciju na hrvatskom, ali i slovenskom tržištu.
Kako je inovacija u središtu vrijednosti E.ON-a, nastavit ćemo ulagati u inovativne i čiste tehnologije kako bismo došli do faze komercijalnog razvoja kao što je projekt u koji smo trenutno uključeni za proizvodnju obnovljivog vodika iz mulja otpadnih voda uz smanjenje otpada. U našem maloprodajnom poslovanju s energijom nastavljamo prodajne aktivnosti s fokusom na srednje i male poduzetnike, dok smo se u odjelu Future energy home usredotočili na skaliranje poslovanja s kućnim solarnim elektranama i uvođenje proizvoda kao što je e-mobilnost.
Ova, 2024. godina, bila je doista godina prekretnice za nas u napredovanju ESG agende, koja je u potpunosti predana održivom razvoju i odgovornoj poslovnoj praksi. Primjerice, reakcija na naša nova rješenja za e-mobilnost i zelene tarife bila je vrlo ohrabrujuća jer hrvatski potrošači sve više daju prednost održivim opcijama. U segmentu automatizacije, ili umjetne inteligencije, rano smo kao kompanija prepoznali njen potencijal, te ju na Grupnoj razini koristimo u gotovo svim našim poslovnim odjelima, osobito u poslovanju s mrežama.