Iako su pritisnuti teškim uvjetima poslovanja, predsjednici uprava i direktori najboljih hrvatskih tvrtki nadaju se da će se uspjeti izboriti s inflacijom, visokim cijenama energenata i sirovina, ali i sve skupljim radom. Pred nama je vrlo teško poslovno razdoblje, no vjeruju da će uspješno odoljeti svim izazovima. Da im nade nisu neutemeljene pokazuju i poslovni rezultati. U sklopu ankete za Liderovih 500 najboljih o budućnosti poslovanja Hrvatske pošte progovorio je predsjednik Uprave Ivan Čulo.
Očekujem prihode u skladu s planom. Stabilan rast prihoda rezultat je uspješnog petogodišnjeg investicijskog ciklusa vrijednog milijardu kuna koji je pošta provela proteklom razdoblju. Hrvatska pošta transformirala je poslovanje, a u središtu svih naših aktivnosti nalazi se korisnik. Customer centric pristup očituje se u projektima poput paketomata. Paketomati su u potpunosti prilagođeni suvremenim korisnicima koji žele upravljati svojim uslugama. Paketni biznis značajno raste i to je naša budućnost, a usmjerenost na korisnika osigurat će nam dugoročni rast. Logistički sektor u posljednjim godinama bilježi dvoznamenkasti postotni rast. E-trgovina značajno utječe na potražnju za logističkim i poštanskim uslugama, a to je trend koji je dodatno pojačan pandemijom koronavirusa i koji će se nastaviti i u budućem razdoblju. Ulazak u eurozonu i šengenski prostor sigurno će dodatno pozitivno utjecati na cjelokupni sektor. Naravno, velik rast znači i velike izazove, ali zahvaljujući značajnim ulaganjima u infrastrukturu, digitalizaciju i radnike mi smo spremni.
Očekujem stabilan rast, potpomognut ulaskom u eurozonu i šengenski prostor, ali i zahvaljujući pozitivnim pomacima u ekonomskoj i makroekonomskoj politici. Hrvatsko gospodarstvo, odnosno hrvatske tvrtke, će od 1. siječnja 2023. imati u potpunosti otvoren put prema tržištima Europske unije i to je velika prilika koju možemo iskoristiti.
Vozni park Hrvatske pošte broji više od 3000 vozila te poskupljenja sirovina prvenstveno osjetimo kroz naftu i naftne derivate, što značajno povećava operativne troškove. U proteklom investicijskom ciklusu investirali smo i u vozni park te je prosječna starost vozila Hrvatske pošte tri godine. To značajno smanjuje potrošnju goriva jer nova vozila zadovoljavaju strogim Euro 6 normama, a osim financijskih ušteda značajno smanjujemo i naš ekološki otisak, odnosno emisije CO2. Pitanje raspolaganja resursima i troškovima energenata je nešto s čim smo suočeni već niz godina, a sad smo svi suočeni s činjenicom da više ne preostaje vrijeme prilagodbe.
Za električnu energiju imamo važeći ugovor te nam je cijena nepromijenjena, dok je plin poskupio 90 posto, a nafta i naftni derivati 40 posto. Potrošnju energije smanjujemo ulaganjima u obnovljive izvore, instalacijom električnih punionica za naš 'zeleni' vozni park koji broji više od 200 vozila te edukacijom radnika o mogućnostima uštede energije. Naš najveći kompleks - sortirni centar u Velikoj Gorici, u kojem radi više od 1500 radnika primjer je modernog logističkog centra koji je izgrađen u skladu sa strogim zahtjevima za energetskom učinkovitošću, čime se smanjuje potrošnje energije. Slično je i u našem centru u industrijskoj zoni Kukuljanovo.
Na makroekonomskoj razini povučeni su brojni potezi koji bi trebali dovesti do ublažavanja inflatornih kretanja i stoga očekujem smirivanje cijena. U protekle dvije godine uspješno smo upravljali pandemijom. Unatoč velikim izazovima, nismo stali s našim poslom niti jedan dan. S obzirom na stečeno iskustvo smatram kako ćemo uspješno prebroditi i sve buduće izazove. Nadam se da neće biti novih, većih poteškoće uzrokovanih koronavirusom.