Kompanija Nestlé objavila je polugodišnje financijske rezultate za 2022. godinu u kojem stoji da se ukupna prodaja za prvu polovicu godine povećala za 9,2 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i iznosi 45,6 milijardi švicarskih franaka.
- U prvoj polovici godine ostvarili smo snažan organski rast i značajno povećanje osnovne zarade po dionici. Naši lokalni timovi odgovorno su proveli povećanje cijena. Volumen i kombinacija proizvoda bili su otporni, temeljeni na našim jakim brendovima, diferencirani ponudama i vodećim tržišnim pozicijama - rekao je Mark Schneider, glavni izvršni direktor kompanije Nestlé te je dodao da su ograničili utjecaj inflatornih pritisaka i ograničenja opskrbnog lanca na razvoj marže kroz discipliniranu kontrolu troškova i operativnu učinkovitost.
- U isto vrijeme, ulaganja koja stoje iza kapitalnih izdataka, digitalizacije i održivosti značajno su porasla - zaključio je Schneider.
Rezultate za Hrvatsku i regiju Sjeverni Jadran komentirao je Laurentiu – Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.
- U prvih šest mjeseci 2022. Nestlé je u regiji Sjeverni Jadran dosegao organski rast od 9 posto, dok je organski rast u Hrvatskoj iznosio 11,1 posto. Vrlo dobri rezultati rezultat su izvrsnog poslovanja naših kategorija, među kojima je njih 50 posto, odnosno 4 od 8, ostvarilo dvoznamenkasti rast - izjavio je rekavši i da su najviše rasli Nestlé Professional, Purina, CPW i dječja hrana, dok su konditorski i kulinarski proizvodi također snažno pridonijeli rastu.
- Od ukupno više od 621.000 kuna, u prvoj polovici 2022. donirali smo gotovo 220.000 kuna korisnicima u Hrvatskoj. Uspješni poslovni rezultati dodatan su poticaj da i dalje održavamo kvalitetan odnos s potrošačima i zajednicom te poslujemo na održiv način - rekao je Laurentiu – Florin Dimitriu.
Očekuje se rast do kraja godine
Po kategoriji proizvoda, najveći doprinos organskom rastu imala je Purina PetCare s premium brendovima Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast kao i veterinarskim proizvodima. Prodaja kave rasla je visokim jednoznamenkasti rastom, sa širokim rastom u različitim brendovima i geografskim područjima. Konditorski proizvodi bilježe dvoznamenkasti rast među kojima se posebno ističe brend Kit Kat. Prodaja vegetarijanske i hrane na bazi biljnog podrijetla (plant – based) predvođena Garden Gourmet proizvodima nastavlja s dvoznamenkastim rastom.
Zona Europa bilježi visok jednoznamenkasti organski rast, što odražava povećanje cijena, dalji oporavak out-of-home kanala i inovacije. Zona Europa nastavila je bilježiti povećanje tržišnog udjela, posebno kad je riječ o hrani za kućne ljubimce, kavi i hrani za bebe. Organski rast iznosi 7,1 posto, uz rast cijena od 4,9 posto, dok je realni interni rast 2,1 posto, usprkos ograničenjima u lancu opskrbe.
Do kraja 2022. godine se očekuje organski rast prodaje između 7 i 8 posto, dok bi osnovna marža operativne dobiti trebalo da doseći 17 posto. Očekuje se da će se osnovna zarada po dionici u stalnoj valuti i kapitalna efikasnost povećati.