Netflix Inc. će 3. studenog predstaviti plan podržan oglašavanjem, naplaćujući sedam dolara mjesečno za pretplatu za koju se kompanija kladi da će privući nove korisnike koji paze na proračun i ubrzati rast, prenosi Bloomberg
Jeftiniji paket za streaming će debitirati u SAD-u i 11 drugih zemalja, uključujući Japan, Francusku i Brazil, objavio je Netflix u četvrtak. Uključivat će četiri do pet minuta reklama po satu i nuditi nižu kvalitetu videa od skupljih razina. Neki programi neće biti dostupni jer tvrtka nema prava prikazivati ih uz reklame.
Netflix je dugo pozicionirao svoju streaming uslugu kao beskomercijalnu alternativu kabelskoj televiziji i odupirao se pozivima da uvede oglašavanje. Ali s rastom broja pretplatnika koji je zastao, a dionice su također u zastoju, tvrtka traži jeftiniju verziju svoje usluge s reklamama kako bi ostvarila dodatni prihod.
U brifingu, dužnosnici tvrtke rekli su da već imaju stotine oglašivača i da su rasprodali većinu svog inventara za uslugu pod nazivom Basic with Ads.
Cijena daje Netflixu konkurentan proizvod u odnosu na sličnu ponudu novijih rivala. To je 3 USD mjesečno niže od cijene reklamne verzije HBO Maxa, tvrtke Warner Bros. Discovery Inc., i 1 USD manje od nadolazećeg Disney+ s reklamama.
Trenutačni paketi tvrtke bez reklama kreću se od 10 USD mjesečno za plan koji korisnicima omogućuje gledanje na jednom zaslonu u isto vrijeme do 20 USD mjesečno za uslugu visoke razlučivosti s do četiri zaslona odjednom.
Dionice Netflixa porasle su čak 4,4 posto na 230,51 USD u New Yorku nakon objave. Ove su godine pale za 62 posto i krenule su prema svom prvom godišnjem padu od 2014. nakon što su dosegle vrhunac iznad 700 USD.
- Cijene su agresivne - rekla je analitičarka Bloomberg Intelligencea Geetha Ranganathan na Bloomberg TV-u. Nova će razina ‘proizvod otvoriti potpuno novom skupu pretplatnika‘.
Netflix počinje s poznatim pristupom oglašavanju i s vremenom planira prilagoditi svoju ponudu. Oglasi će trajati od 15 do 30 sekundi i reproducirati će se prije i tijekom TV emisija i filmova, priopćila je tvrtka. Planira upotrijebiti svoje podatke o gledateljima kako bi omogućio sponzorima da ciljaju svoju publiku na temelju žanra i spriječio djecu da vide neprikladni sadržaj.
Ključno pitanje za oglašivače bit će metrika publike -- podaci koje tradicionalne TV mreže koriste za određivanje cijena svojih spotova. Netflix ima partnerstva s DoubleVerify i Integral Ad Science za potvrđivanje vidljivosti i prometne valjanosti oglasa počevši od prvog kvartala 2023. Nielsen, nositelji standarda ocjenjivanja, pružit će podatke iu SAD-u negdje te godine.
Tvrtka će se također pobrinuti da gledatelji ne vide iste oglase previše puta pomoću ograničenja učestalosti.
- Uvjereni smo da s Netflixom od 6,99 dolara mjesečno sada imamo cijenu i plan za svakog obožavatelja - rekao je glavni operativni direktor Greg Peters u izjavi tvrtke.
- Iako je još vrlo rano, zadovoljni smo interesom i potrošača i oglašivačke zajednice - zaključio je.