Poslovna scena
StoryEditor

HPB u ovoj godini ostvario najbolji poslovni rezultat u povijesti

21. Prosinac 2015.

Za Hrvatsku poštansku banku (HPB) ovo je bila jako dobra godina - provedena je dokapitalizacija, reorganizacija banke, poslovni rezultat je dobar i porastao je broj klijenata

Uz razvoj novih usluga i poboljšanje kvalitete i u idućoj se godini očekuje rast tržišnih udjela, istaknuli su u ponedjeljak čelnici HPB-a na susretu s novinarima.

- Ovo je za HPB jako, jako dobra godina, ocijenio je predsjednik Uprave HPB-a Tomislav Vuić.

HPB je ove godine uspješno proveo dokapitalizaciju - kapital je u lipnju povećan pretvaranjem hibridnih instrumenata u iznosu od 252 milijuna kuna, a u rujnu emisijom novih dionica za dodatnih 550 milijuna kuna te ukupni kapital tako iznosi 1,7 milijardi kuna. HPB je postigao stopu adekvatnosti kapitala od 16,5 posto, što je za 2,5 postotna boda više u odnosu na regulatorno propisanu stopu od 14 posto. Ova je godina za HPB bila i u znaku reorganizacije, a ostvaren je i najbolji poslovni rezultat u povijesti HPB-a i rekordna neto dobit koja za prvih devet mjeseci ove godine iznosi 107 milijuna kuna. 

HPB ima oko 640 tisuća klijenata s trendom rasta, a ove je godine otvoreno više od 30 tisuća novih tekućih računa građana i gotovo 1.200 novih poslovnih računa.  Dok tržište stagnira, u HPB-u su krediti stanovništvu krajem rujna bili 7,4 posto viši, a tržišni je udio povećan s 3,4 na 3,6 posto. Krediti stanovništvu krajem rujna iznosili su ukupno oko 4,4 milijarde kuna.  HPB i u štednji stanovništva raste brže od tržišta, depoziti stanovništva, koji su krajem rujna iznosili oko 8,3 milijarde kuna, porasli su za 2,7 posto, što je više od tržišnog povećanja od 1,7 posto.

Prioriteti u idućoj godini u segmentu poslovanja sa stanovništvom je podizanje kvalitete usluga i broja klijenata te masovno tržište i akvizicija mlađe populacije, a u gospodarstvu će fokus biti na malom i srednjem poduzetništvu.

- Razvijat ćemo nekamatne prihode i ozbiljnije se posvetiti modernim tehnologijama, novim kanalima prodaje i nebankarskoj konkurenciji koja ulazi na tržište do sada rezervirano samo za banke, ističe Vuić.

Nastavlja se, dodaje, i projekt suradnje s Hrvatskom poštom i pritom se očekuje rast prodaje i doprinos i rezultatima HPB-a i Pošte.

Iz HPB-a, koji je u kreditiranju stanovništva primarno orijentiran na kunske kredite, očekuju da će kunskih kredita na tržištu biti više i da će biti povoljniji. Trenutno je veliki interes građana povezan i s konverzijom kredita vezanih uz švicarski franak, a koji im je odobren u drugim bankama, odnosno za refinanciranje postojećih kredita.  Do sada se HPB-u javilo oko 1.500 građana, a vidjet ćemo koliko će od toga biti realizirano, jer su i druge banke snizile kamatne stope za kredite i pokušavaju zadržati svoje klijente, kaže Vuić.

22. studeni 2024 23:44