Dugoročno održiv razvoj nezamisliv je ako korisnici nisu zadovoljni našim uslugama, stoga se ponajprije fokusiramo na njihovo iskustvo
Za Hrvatski Telekom 2015. bila je godina pozitivnog preokreta, stabilizacije svih ključnih pokazatelja i novog rasta optimizma. Za naše dobre rezultate ponajprije su zaslužni naši zaposlenici, ali pomogao nam je i rast optimizma u cijelom gospodarstvu, izražen i blagim rastom BDP-a. Svaki nas rast veseli, iako vjerujemo da on može biti i znatno brži, čemu će Hrvatski Telekom, kao jedna od najvećih hrvatskih kompanija, nastaviti pridonositi. Podaci koje smo objavili za prvih devet mjeseci 2015. godine jasno potvrđuju utemeljenost optimizma. Prihodi su nam porasli za jedan posto u odnosu na isto razdoblje lani, neto dobit veća je za dva posto, a povećali smo i maržu EBITDA na 40,1 posto.
IP migracija smješta nas u europski vrh
Takvi rezultati samo su uvod u još bolje razdoblje, čije smo temelje postavili ulaganjima od 1,3 milijarde kuna lani. Vjerujemo da ćemo i s državom ostvariti još bolje partnerske odnose smanjenjem visokih poreznih nameta, što će pozitivno utjecati ne samo na investicije u infrastrukturu i hrvatsku ekonomiju nego i na konkurentnost u europskom okružju. Priveli smo kraju i naš najvažniji investicijski projekt u nepokretnoj mreži, IP migraciju, odnosno preseljenje svih fiksnih priključaka na internetski protokol, što je Hrvatsku svrstalo u europski vrh tehnološki najnaprednijih zemalja. U cijeloj Uniji Hrvatski Telekom treća je telekom kompanija koja je uspjela završiti IP transformaciju, projekt u koji smo uložili više od 400 milijuna kuna. Zašto je IP migracija tako važna? Prije svega ona je jednostavnija mreža veće kvalitete, koja omogućuje znatno učinkovitije pružanje postojećih usluga i ono što korisnici željno iščekuju: uvođenje naprednih usluga budućnosti te jedinstvenu konvergenciju fiksnih i mobilnih usluga. HT posluje na jako kompetitivnom tržištu, imamo mnogo konkurenata i svi se natječemo za iste korisnike. Dugoročno održiv razvoj nezamisliv je ako korisnici nisu zadovoljni našim uslugama. Zato se u svom poslovanju fokusiramo na njihovo iskustvo. Svjesni smo da u HT-u ima mnogo prostora za napredak. Istraživanja pokazuju da su HT-ovi brendovi iznimno popularni, ali kad korisnike pitamo o zadovoljstvu uslugama, dobivamo drukčije podatke. Prioritet je to promijeniti, zato smo i pokrenuli strateški projekt za korisničko iskustvo, a njime smo uspjeli pokrenuti i cijelu kompaniju. Zaposlenicima smo dali mogućnost da probleme definiraju i riješe ih zajednički. Već imamo 100-tinjak inicijativa za poboljšanje korisničkog iskustva koje su pokrenuli naši zaposlenici. Niz tih inicijativa već smo i primijenili, a prve reakcije naših korisnika iznimno su dobre. Tim putem nastavljamo, a sva naša ulaganja na kraju su ulaganja u bolje korisničko iskustvo. Tema o kojoj se danas mnogo govori, internet stvari (Internet of Things, IoT), već neko vrijeme živi u Hrvatskom Telekomu, i to unutar rješenja koje naši stručnjaci razvijaju za koncepte: Pametni dom i Pametni grad. Dugoročno, putem interneta stvari donosimo brojne prednosti za sve sudionike u vrijednosnom lancu: uštede, stvaranje novih prihoda i povećanje produktivnosti, ali i poboljšanje kvalitete života. Već danas imamo stvarne primjere interneta stvari u Hrvatskoj. Primjerice, možemo upravljati rasvjetom i grijanjem u svom domu putem pametnih telefona ili prometom i zbrinjavanjem otpada u svojim pametnim gradovima. Svjetska istraživanja pokazuju da će do 2020. u svijetu biti 50-ak milijardi raznih uređaja spojenih na internet, a u Europi će dvije trećine svih kućanstava posjedovati barem jedan uređaj IoT.
Ulaganja u mreže nove generacije
Istodobno, pred nama je izazov da se što prije definiraju standardi i procesni modeli koji će smanjiti troškove povezivanja uređaja raznih proizvođača i stvoriti preduvjete za brži razvoj usluga IoT. Sigurnost i povjerenje korisnika u podatke koji se prikupljaju osnovni su preduvjeti za uspjeh cijelog koncepta, čemu HT pridaje veliku važnost. Kao tržišni lider, Hrvatski Telekom ima odgovornost za razvoj cijelog telekom tržišta. Zato ćemo i 2016. obilježiti znatnim ulaganjima u mreže nove generacije, kako bismo dodatno ojačali tehnološku superiornost, ali i potaknuli razvoj cijelog tržišta. Taj je proces neizbježan, ali njegova brzina ipak ovisi i o nekim vanjskim faktorima. Najvažnija među njima je stabilnost poslovnog okružja, u koju se posljednjih godina nismo mogli pouzdati. Jedan od primjera koliko je HT pouzdan partner državi, ali i cjelokupnom gospodarstvu, jest preuzimanje upravljanja Optimom, kojoj smo već u godinu i pol stabilizirali financijsku situaciju. Osigurali smo im koristi kao što su sinergija u nabavi, pri čemu su znatno smanjeni troškovi, te edukacije i najbolje poslovne prakse iz grupe Deutsche Telekom. Naravno, potrebno je naglasiti i da je Optima neovisna tvrtka s prepoznatljivim brendom te da mi ni na koji način ne utječemo na njihove marketinške aktivnosti, tržišnu i cjenovnu politiku, proizvode i razvoj mreže. Svjesni smo obveza države, svjesni smo izbornih ciklusa i političkih kalkulacija, ali uvjereni smo da je stabilnost ključni interes svih građana i da će to znati prepoznati i oni koji donose odluke važne za cijelo gospodarstvo.