Uniline grupa, vodeća destinacijska menadžment kompanija sa sjedištem u Puli, lani je nadmašila financijske rezultate ostvarene u zadnjoj predpandemijskoj godini, a ove godine očekuje dodatan rast od 13 posto prihoda, i bar toliki rast dobiti, otkrili su danas na susretu s novinarima članovi uprave tvrtke koja uz dolazni turizam posluje u segmentu aviokarata i najma vozila.
Za ovu godinu su jako optimistični, najave i stanje rezervacija stoje jako dobro unatoč teškoj gospodarskoj situaciji u vodećim europskim emitivnim tržištima, posebno Njemačkoj. No, kako smo doznali, najveći izazov u planiranju sezone su im cijene hotelskih usluga u Hrvatskoj koje nakon rekordnih skokova lani i dalje nemilice rastu, od bar 7-10 posto na više.
Kako je poznato, pred godinu dana formirana je Uniline grupa, u čijem su sastavu tvrtke Uniline (agencija), E-Tours (aviokarte), Uniline Mobility i lani preuzeta Vetura (rent a car) i Amarin (upravljanjem imovinom, razvojem projekata i akvizicijama). Uniline grupa ima oko 150 zaposlenika, a osim Hrvatske posluje u Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Srbiji, Kini i Južnoj Koreji, te ima i predstavništva u Japanu, Tajlandu, lndoneziji i Brazilu.
Rast u svim segmentima
Prema preliminarnim rezultatima koje je danas predstavio predsjednik uprave Boris Žgomba, Grupa je lani imala promet od 55,8 milijuna eura, što predstavlja rast od 30 posto u odnosu na prethodnu godinu, a njihove usluge koristilo je ukupno oko 400 tisuća ljudi. U svim društvima Uniline grupe zabilježen je rast, što je rezultiralo povećanjem dobit za 40 posto u 2023. godini. U 2024. godini planiraju nastavak akvizicija, jačanje MICE segmenta u aviokartama, povećanje flote u rent a car segmentu, kao i formiranje vlastite flote vozila za usluge transfera. U tijeku je i nastavak digitalizacije koju će provesti uz pomoć sredstava iz Nacionalnog plana oporavka i opornosti (NPOO), iz kojeg će dobiti oko 50 posto bespovratnog novca od ukupno 1,9 milijuna eura koliko je težak projekt.
- Zadovoljni smo ostvarenim aktivnostima te preliminarnim rezultatima. Za nas se pokazalo da je formiranje grupe bio pozitivan strateški organizacijski iskorak, koji je doprinio razvoju svih naših društava i grupe u cjelini, ali je imao i značajan učinak i na domaći turizam, obzirom da još kvalitetnija prezentacija Hrvatske i dodatno jačanje kvalitete usluge donosi i dodanu vrijednost kompletnom turističkom sektoru - kazao je danas Žgomba.
Lanjski plus dobrim dijelom mogu zahvaliti povratku prometa s dalekih tržišta, prije svega Koreje, Japana, Kine, ali i rastu prometa s UK, zemljama Beneluxa i u Skandinaviji. Taj se rast nastavlja, uključujući i tržište SAD-a.
Kad je u pitanju prodaja, ona je sad na vrhuncu. Ivan Rukavina, direktor prodaje Unilinea otkriva da je buking trenutačno jači za 30-ak posto u odnosu na isti period lani, što su dobre vijesti, a najveći izazov su im je cijene hotelskog smještaja koje u Hrvatskoj i dalje rastu, više nego u drugim europskim zemljama, uključujući recimo Sloveniju. Poskupljenja su od najmanje 7 do 10 posto, neki idu i iznad toga, bez obzira jesu li imali ulaganja u povećanje kvalitete, što se obično navodi kao razlog za rast cijena hotelskih usluga.