Međunarodna agencija za komunikacije Grayling objavila je istraživanje koje pokazuje da gotovo polovina kompanija s godišnje liste Fortune magazina nije prošla test ‘otpornosti brenda‘ (brand resilience). Ovakav rezultat istraživanja ukazuje na postojanje značajnih rizika od narušavanja reputacije tih kompanija.
Istraživanje naziva Kritični uvjeti (The Critical Conditions) ispituje pretraživačke profile internacionalnih kompanija različitih područja poslovanja, koje se nalaze na listi Fortune Global 500. Tijekom istraživanja korišten je poseban alat za upravljanje reputacijom Gcore koji naglasak stavlja na najveće probleme s kojima se kompanije danas suočavaju te utvrđuje u kakvom su stanju pretraživački profili ispitivanih brendova.
Rezultati istraživanja
Postavlja se pitanje imaju li velike i uspješne kompanije adekvatne digitalne i komunikacijske strategije koje mogu opstati u online prostoru?
Čak i među najvećim međunarodnim kompanijama gotovo polovina je imala negativan sadržaj na prvoj stranici svojih Google pretraživačkih profila. Većina tog negativnog sadržaja starijeg je datuma; najstarija priča koju je GCore pronašao na prvoj stranici pretraživačkog profila jedne kompanije datira iz srpnja 2013. godine.
Analiza pokazuje da loša iskustva ljudi imaju negativan utjecaj na pretraživačke profile brendova. Ako se aviokompanije žele istaknuti na tržištu i povećati otpornost brenda, moraju ulagati u poboljšanje kvalitete korisničkih usluga, kao i odnose s javnošću te digitalnu komunikaciju i upravljanje društvenim mrežama.
>>>Novi Brendovi: Tko su najuglednije, najvrjednije i najmoćnije tvrtke na svijetu
Istraživanje pokazuje da se kompanije iz sektora zdravstva najčešće suočavaju s rizicima kao što su pitanje loše poslovne prakse i sigurnosti podataka pacijenata.
Nakon financijske krize 2008. godine kompanije iz financijskog sektora suočavaju se s negativnom reputacijom koja se najčešće odnosi na netransparentno i neetičko ponašanje.
Potrošači se sve više otuđuju od prehrambene industrije, a razlog je sve veći nesklad između onoga što se prikazuje u reklamama i onoga što dobivaju u realnosti. Upravo ovo dovodi do nepovjerenja u industriju kada dođe do kriznih situacija.
Iako najveće svjetske tehnološke kompanije nisu otporne na negativne sadržaje, ipak uspijevaju držati pod kontrolom da se ovakve priče ne nalaze na prvim stranicama u rezultatima pretrage.
- Uz aktivnosti nevladinih organizacija, online aktivista, predstavnika medija, poslovnih ljudi, političara i drugih zainteresiranih strana ne možete očekivati da će negativne priče biti tako lako zaboravljene. Naše istraživanje pokazuje kako negativni sadržaji mogu dugo kružiti internetom. Ovo može imati snažan utjecaj na reputaciju brenda, pa čak i na njegovu vrijednost, izjavio je Jon Meakin, direktor odjela za strateške usluge u kompaniji Grayling.
>>>Moć boje: Loše odabrana nijansa može biti presudna za uspjeh brenda
- Pristup informacijama direktno povezuje organizacije s njihovom publikom, ali donosi i potrebu za većom korporativnom transparentnošću i etičkim ponašanjem. Pretraga na Googleu predstavlja nove izazove za reputaciju brenda i svakoj organizaciji kojoj je stalo do svog javnog imidža potreban je proaktivan pristup pri upravljanju vlastitim profilom pretrage, dodala je Nataša Trslić Štambak, regionalna direktorica kompanije Grayling za Jugoistočnu Europu.
Istraživanje Kritični uvjeti predstavlja dio programa Advantage series kompanije Grayling. Advantage series je istraživački i informativni program koji se odnosi na reputacijske i komunikacijske izazove s kojima se organizacije danas susreću. Istraživanje Kritični uvjeti možete pronaći na stranici Grayling.