Kompanija se ispričava zbog „neodobrenih“ predmeta koji su objavljeni u dvije kampanje, a povezuju se s pedofilijom. No, publika i dalje bjesni
Nakon što je pratitelje mode ovog tjedna iznenadila vijest o gašenju modnog brenda Raf Simons, a potom i šokirala ona o odlasku Alessandra Michelea s pozicije kreativnog direktora Guccija, novost iz Balenciage ih je potpuno zgrozila. Naime, zbog posljednje kampanje koja je sad uklonjena s društvenih mreža, ta je modna kuća proglašena promotorom pedofilije i dječje pornografije. Brend koji vodi talentirani Demna Gvasalia objavio je kampanju Objects u kojoj je talijanski fotograf Gabriele Galimberti, poznat po portretima djece diljem svijeta okružene njihovom imovinom, snimio malene modele dok poziraju s modnim dodacima brenda, ali i plišanim medvjedićima odjevenim u mrežaste majice i kožno remenje, simbole BDSM fetiša.
Nakon što su korisnici društvenih platformi popljuvali kampanju, iz Balenciage je stigla isprika, a loptica prebačena na Galimbertija. No, dok je on prao svoj obraz tvrdeći da nije zadužen za dizajn seta te da iza svega stoji kreativni tim brenda, a njegov je posao samo da fotografira, korisnici su pronašli bizarne detalje i na drugoj kampanji.
Dvije prazne isprike
Naime, na fotografijama kojim promoviraju suradnju s Adidasom, fotograf Chris Maggio je snimio modele u uredima s razbacanim dokumentima. Pedantni Twiteraši su pročešljali ‘set‘ te zapazili da se među stvarima nalazi dokument iz presude Vrhovnog suda SAD-a iz 2008. (SAD vs. Williams) kojom se promicanje ili reklamiranje dječje pornografije potvrđuje kao savezni zločin koji nije zaštićen slobodom govora, a potom i uokvirena diploma Johna Phillipa Fishera koji je osuđen za zlostavljanje unuke te umjetnička knjiga Michaela Borremeana u čijem se radu mogu vidjeti djeca i odrasli u činovima nasilja i kanibalizma.
I na to je otkriće internetskih korisnika Balenciaga odgovorila isprikom tvrdeći da će provesti zakonske radnje protiv strana odgovornih za dizajniranje seta i uključivanje neodobrenih predmeta. Uzme li se u obzir da su im pojedini elementi (npr. spomenuti dokumenti) možda i mogli promaknuti, nemoguće je ne vidjeti dijete koje pozira s BDSM medvjedićem.
Osim toga, zar nije brend ta ‘odgovorna strana‘? Također, suvišno je krivnju svaliti na fotografe koji su, u ovom slučaju, izvršitelji, ne i kreativni direktori. Neki (optimističniji) korisnici navode da je Demna Gvasalia htio na ovaj način šokirati publiku kako bi pozornost skrenuo na probleme pedofilije i dječje pornografije ili možda dokazao da je pedofilski sadržaj zapravo lako plasirati u javnost. No, sve da je to i istina, izvedba je katastrofa. U svakom slučaju, kakvo god da je objašnjenje, publika ima samo jedno pitanje za Balenciagu: Gdje vam je pamet, zaboga?