Europski regulatori zatražili su od Googlea da pruži više informacija o tajnom reklamnom partnerstvu s Metom kojim su zaobiđena vlastita pravila tvrtke o tome kako se prema maloljetnicima treba postupati na internetu, što nagovještava potencijalnu službenu istragu tehnološkog diva, prenosi Financial Times. Dužnosnici Europske komisije istraživali su niz reklamnih kampanja koje promoviraju Instagram tinejdžerima na YouTubeu. U listopadu su regulatori komisije naredili odvjetnicima Alphabeta, Googleove matične tvrtke, da pregledaju i usporede podatke, prezentacije, interne razgovore i e-poštu u vezi s reklamnim kampanjama.
Ovaj je materijal prikupljen u Googleovoj internoj istrazi incidenta, a ove informacije su predstavljene dužnosnicima u Bruxellesu koji odlučuju hoće li djelovati. Tijekom oglasne kampanje, prvi put otkrivene u istrazi FT-a objavljenoj u kolovozu, osoblje Googlea pomagalo je Meti da zaobiđe pravila tvrtke o tome kako se oglašavanje na internetu može usmjeriti maloljetnicima. Dok Google zabranjuje personalizaciju oglasa za tinejdžere, kampanja za Instagram na YouTubeu namjerno je gurala poruke grupi korisnika koji su u svom sustavu označeni kao ‘nepoznati‘. Zaposlenici Googlea rekli su Meti da imaju interne podatke koji pokazuju da je ova skupina usmjerena prema mlađima od 18 godina i da je to način ‘hakiranja‘ zaštitnih mjera publike u njihovom sustavu.
Koristeći te informacije, Spark Foundry, podružnica francuskog reklamnog diva Publicis, pokrenula je uspješan pilot marketinški program u Kanadi. Kampanja je zatim proširena na SAD ranije ove godine, s planovima da se proširi diljem svijeta i na druge Meta aplikacije uključujući Facebook. No, nakon izvješća FT-a projekt je otkazan. Google je od tada održavao virtualne sastanke za oglašivačko osoblje, ponovno potvrđujući politiku tvrtke i zahtijevajući od njih da potvrde da razumiju i prihvaćaju svoje odgovornosti. Također je zabranio svako demografsko ciljanje isključivo na ‘nepoznatu‘ skupinu, pri čemu su najmlađa moguća dobna opcija oni od 18 do 24 godine.
- Posebne mjere koje imamo za zaštitu tinejdžera, poput zabrane personalizacije oglasa, vodeće su u industriji i nastavljaju funkcionirati - naveo je Google u izjavi.
Google je također postao oprezniji u poslovanju s Metom, posebice što se tiče kampanja čiji je cilj promicanje društvenih mreža mlađim korisnicima. Međutim, Meta je toliko veliki oglašivač, a Google toliko dominantan u online oglašavanju, da njih dvoje još uvijek rade na višestrukim kampanjama za Instagram i Facebook na raznim platformama uključujući YouTube. Obje tvrtke suočavaju se sa sve većim pritiskom političara i regulatora. Izvršni direktor Mete Mark Zuckerberg u siječnju je pozvan pred američki Kongres, gdje se ispričao obiteljima djece koja su bila žrtve seksualnog iskorištavanja i zlostavljanja na njegovim platformama.
Google je nedavno izgubio dva velika antimonopolska slučaja pokrenuta protiv njegove trgovine aplikacijama i pretraživača. Ministarstvo pravosuđa SAD-a zatražilo je od suca da prisili Alphabet da proda svoj web preglednik Chrome i podijeli više korisničkih podataka o pretraživanju i oglašavanju kako bi razbio svoj ilegalni monopol u tim područjima. Prošlog mjeseca, sud u Virginiji saslušao je završne argumente u trećem antitrustovskom slučaju protiv Alphabetovog digitalnog oglašavanja, automatiziranog tržišta koje kupuje, prodaje i postavlja video i foto oglase na internetu. Predsjedavajuća sutkinja rekla je da namjerava donijeti odluku do kraja godine.