Modni div Kering, vlasnik Guccija, preuzeo je nišni parfemski brend Creed i to za navodno dvije milijarde dolara. Većinski vlasnik Creeda dosad je bio privatni investicijski fond BlackRock Inc. te, manjim dijelom, obitelj osnivača Jamesa Henryija Creeda.
Daleke 1760. James Henry Creed u Londonu je osnovao House of Creed koja je isprva šivala odijela i oprave članovima visokog društva. Sredinom 18. stoljeća Henry Creed kuću je učinio poznatom šivajući odjeću modnim ikonama tog vremena – grofu d‘Orsayu, kraljici Viktoriji i francuskoj carici Eugeniji, dok je njegov nasljednik Olivier započeo s izradom jedinstvenih mirisa za europske aristokrate i istaknute ličnosti poput, primjerice, pariškog biskupa.
Svoju poziciju na luksuznom tržištu izgradili su upravo zahvaljujući tom ekskluzivnom poslovnom modelu – parfeme za bogate su izrađivali po narudžbi, a potom bi maleni dio ekskluzivnih kreacija pustili u prodaju.
Problematični Gucci
Creed je danas jedan od simbola vrhunske izrade parfema, punokrvni nišni brend kojeg je Kering kupio kako bi, kako su izjavili, ‘otključali njegov potencijal‘ i to ponajviše na lukrativnim azijskim tržištima te proširili ženski portfelj mirisa. Creedova najpopularnija kreacija je muški miris Aventus, a godišnje kompanija generira prihode od 250 milijuna dolara.
Kering se na akviziciju odlučio nakon što su Raffaellu Cornaggia imenovali šeficom beautyija te najavili širenje tog segmenta poslovanja. Tako je, primjerice, Kering bio jedan od kandidata za preuzimanje brenda Tom Ford koji je, osim u modnom, izgradio prilično stabilnu poziciju u industriji nišnih parfema. Na koncu, Tom Ford je preuzeo Estée Lauder, a francuski se Kering bacio na istraživanje tržišta i nova preuzimanja.
Također, razvili su mirisne linije za svoje modne brendove poput Bottega Venette, Balenciage i Alexandera McQueena.
Jačanje pozicije u svijetu luksuzne kozmetičke i parfemske industrije čini se lakšim zadatkom od oživljavanja njihovog ključnog brenda, Guccija. Naime, prema financijskim izvještajima objavljenim u travnju, prodaja Guccija je u prvom kvartalu slabo narasla, dok su se konkurenti LVMH i Hermès pohvalili dvoznamenkastim rastom.
Međutim, nadaju se da će novi kreativni direktor Sabato De Sarno uspjeti ponoviti uspjeh bivšeg čelnog kreativca, Alessandra Michelea.