Život
StoryEditor

Martina Pavić, BBDO Zagreb: IKEA je prepoznala globalni potencijal naše božićne kampanje

24. Prosinac 2023.
Martina Pavić, BBDO Zagreb
Pored ove božićne, upravo smo, nakon mjeseci rada producirali i globalnu kampanju za zapošljavanje. Taj posao smo dobili direktnom narudžbom, zahvaljujući našim dosadašnjim rezultatima

Domaća marketinška agencija BBDO Zagreb ovu je godinu zaključila globalnim uspjehom. Kreativni tim na čelu s Martinom Pavić osmislio je božićnu kampanju za klijenta IKEA Jugoistočna Europa pod sloganom ‘Samo je ljubav nezamjenjiva‘ za koju je IKEA Global otkupila prava za emitiranje u čitavom svijetu. BBDO već sedam godina kreira i producira regionalnu komunikaciju za tu švedsku kompaniju, a ovo je prvi put da će njihov rad biti vidljiv i na globalnoj razini. O tome što znači ovaj uspjeh te kako je do njega došlo, ispričala nam je kreativna direktorica BBDO-a, Martina Pavić.

Ovo je prvi put u sedam godina otkako radite s IKEA-om da je kampanja otkupljena za čitav svijet. Što mislite da je ovaj put presudilo?

– Već prve godine IKEA Austrija je zapazila naš spot i otkupila ga, nakon njih i Češka, a ove godine je IKEA Global zatražila otkup prava i za sve ostale zemlje. Globalne kampanje se donedavno nisu niti radile već je nekoliko hubova produciralo kreativu za grupe zemalja sličnog načina života, a taktičke kampanje kreirale su se lokalno. Tako da je ova priča zapravo prilično spontano i zahvaljujući internoj komunikaciji IKEA tržišta došla do globalnog priznanja. Vjerujemo da je tome doprinijela univerzalnost njezine poruke, poštivanje stila i tona komunikacije karakterističnog za IKEA brend, kao i kvaliteta produkcije. Pored ove božićne, upravo smo nakon mjeseci rada producirali i globalnu kampanju za zapošljavanje. Taj posao smo dobili direktnom narudžbom, zahvaljujući našim dosadašnjim rezultatima.

Koji je cilj kampanje te što ste željeli poručiti?

– Ovo je blagdanska kampanja i kao takva nije primarno prodajno orijentirana, no kao i sve ostale, temelji se na ključnim vrijednostima brenda. IKEA je posvećena boljem životu kod kuće za sve ukućane. Namještaj ne promatramo samo s funkcionalne i estetske strane već kao na nešto što nas povezuje i život čini ljepšim. Naša božićna priča topla je i nepretenciozna crtica iz života koja pokazuje kako su blagdani mnogo više od poklona i hrane. Namještaj možemo uvijek zamijeniti, ali one koje volimo – ne!

Jesu li u konkurenciji s vašim scenarijem bili i oni iz kreativnih agencija diljem jugoistočne Europe? Kako je izgledao proces odabira?

– Ne, jer kako smo već spomenuli, nije niti postojao globalni natječaj za blagdansku kampanju već je prepoznat njezin internacionalni potencijal. Lokalna tržišta interno si međusobno prezentiraju kampanje i rezultate – tako je ova sasvim neformalno pronašla put i do ostalih zemalja

Što ovaj uspjeh znači BBDO-u, ali i čitavoj domaćoj oglašivačkoj sceni?

– Znači nam puno, jer je zaista rijetkost da se kampanja koja je rađena za regionalno tržište prepozna kao globalni potencijal, osobito kad dolazi od klijenta koji ima ogroman ‘pool‘ iz kojih može odabrati takvu kampanju. BBDO Zagreb već godinama radi internacionalne kampanje i za druge brendove, kao što su Staropramen i Miller Genuine Draft ali one su odmah u narudžbi takve da trebaju raditi na globalnim tržištima. Kad je riječ o domaćoj oglašivačkoj industriji, ona posljednjih godina bilježi značajne rezultate na stranim tržištima i festivalima, tako da je ovo još jedan korak prema upisivanju Hrvatske na međunarodnu oglašivačku scenu.

21. studeni 2024 03:15