Život
StoryEditor

Ovo je top 10 najboljih kreatora na društvenim mrežama prema Forbesu

30. Rujan 2022.

Prilikom kreiranja liste „Top Creators 2022“ u obzir se uzimao broj praritelja, angažman korisnika, ali i ukupna zarada i poduzetničke sposobnosti

Poslovni magazin Forbes, poznat i po svojoj tradiciji sastavljanja lista najboljih u biznisu, nedavno je po prvi put predstavio „Top Creators 2022.“ ili najuspješnijih kreatora na društvenim mrežama. Iako su svi oni ujedno i influenceri, Forbes je odlučio napraviti razliku između onih koji (samo) okupljaju golem broj fanova i koji doista angažiraju svoju publiku i kreiraju sadržaj od kojeg zarađuju (kreatori). Pedeset imena koja se nalaze na popisu prati ukupno 1,9 milijardi korisnika na Instagramu, TikToku i Youtubeu, prošle su godine zaradili 570 milijuna dolara, dok im je prosječna dob – 31 godina. Prilikom kreiranja liste „Top Creators 2022“, ekipa iz Forbesa je u obzir uzimala broj pratitelja, angažman korisnika, ali i ukupnu zaradu te poduzetničke sposobnosti (ocjena od 1 do 3), a ova su se imena našla među prvih deset: 

1. Jimmy Donaldson (Mr Beast)

  • Zarada u 2021.: 54 milijuna dolara
  • Broj pratitelja: 162 milijuna
  • Prosječni engagement: 5,99 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 3

Majstor stuntova, Jimmy Donaldson AKA Mr Beast, svoju je internetsku slavu stekao snimajući bizarne i, nerijetko, adrenalinom nabijene videe u kojima, primjerice, gladuje 30 dana ili 50 sati provodi živ zakopan. Najviše mu dolara stiže s YouTubea, odnosno reklama koje se objavljuju uz njegove videe, a ovako je visok rang dobio zahvaljujući i svojoj poduzetničkoj vještini. Pratitelji su, naime, oduševljeni njegovim MrBeast Burgerima koji se pripremaju u ghost kuhinjama i dostavljaju na kućnu adresu.

2. Charli D'Amelio

  • Zarada u 2021.: 7,5 milijun dolara
  • Broj pratitelja: 203,7 milijuna
  • Prosječni engagement: 2,16 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 3

Osamnaestogodišnja Charli D'Amelio prošle je godine proglašena TikTokericom s najvećom zaradom budući da je njen modni brend, Social Tourist, zaradio 17,5 milijuna dolara. Osim što je svoju publiku zarazila plesnim talentom i fora videima, pretvorila ih je u kupce vlastitih proizvoda (kompanija D'Amelio Brands je u vlasništvu njene obitelji), a sebe u magnet za oglašivače. Nedavno je lansirala i šou D'Amelio Show na streaming servisu Hulu, a planira ući u biznis s obućom i skincareom.

3. Alexandra Cooper

  • Zarada u 2021.: 20 milijuna dolara
  • Broj pratitelja: 3,6 milijuna
  • Prosječni engagement: 15,98 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 3

Bivša nogometašica Alexandra Copper uspjela je zaraditi milijune s podcastom „Call Her Daddy“ koji je kreirala s bivšom cimericom Sofiom Franklyn. Cooper i Franklyn su publiku zabavljale i intrigirale „vrućim“ temama – od seksa do odnosa, ali se razišle dok je podcast bio na vrhuncu popularnosti. Cooper ga je nastavila sama voditi te prije dvije godine potpisala ekskluzivan ugovor sa Spotifyijem, težak 60 milijuna dolara.

4. Elliot Tebele (FuckJerry)

  • Zarada u 2021.: 30 milijuna dolara
  • Broj pratitelja: 20,1 milijun
  • Prosječni engagement: 1,77 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 3

Elliot Tebele aka Fuck Jerry , jedan je od najpoznatijih kreatora memeova koji je svoj dobar rejting na društvenim platformama itekako znao utržiti. Brend je, naime, proširio na televiziju, industriju alkoholnih pića (tequila), ali i gaming biznis. Tako je, primjerice, njegova društvena igra, „What Do You Meme“, je 17. najpopularnija igra Amazonu u kategoriji zabave za obitelj.

5. Emma Chamberlain

  • Zarada u 2021.: 12 milijuna dolara
  • Broj pratitelja: 27,6 milijuna
  • Prosječni engagement: 6,84 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 3

Vlogericu Emmu Chamberlain Forbes je izdvojio kao jednu od najuspješnijih kad je riječ o interakciji s publikom. Visoki engagement rate „zaradila“ je zahvaljujući svom šarmu i smislu za humor, a taj virtualni kapital iskoristila je za pokretanje vlastitog biznisa. Osnovala je Chamberlain Coffee, brend premium kave i čaja te skupila sedam milijuna dolara investicijskog kapitala. Osim što prodaje vlastite, brendirane proizvode, surađuje s vrhunskim brendovima poput Louis Vuittona.

6. Huda Kattan

  • Zarada u 2021.: 13 milijuna dolara
  • Broj pratitelja: 63 milijuna
  • Prosječni engagement: 2,17 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 3

Beauty influencerica Huda Kattan odrasla je u Oklahomi kao pripadnica iračke manjine zbog čega je, kako je priznala Forbesu, u djetinjstvu bila zadirkivana. Osjećaj nepripadanja postao joj je najveća motivacija za pokretanje vlastitog beauty bloga 2010., a kasnije i kozmetičkog brenda Huda Beauty. Brend koji je nedavno proširila i na skincare vrijedi 400 milijuna dolara što je učinilo Hudu jednom od najbogatijih samostvorenih milijunašica na svijetu.

7. Rhet McLaughlin & Link Neal (Rhett&Link)

  • Zarada u 2021.: 30 milijuna dolara
  • Broj pratitelja: 11,8 milijuna
  • Prosječni engagement: 1,34 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 3

McLaughlin i Link upoznali su se „davne“ 1984. u osnovnoj školi i već do srednje škole izvodili skečeve pred publikom. Danas, humoristični sadržaj kreiraju za preko 11 milijuna pratitelja na društvenim platformama (prvenstveno na YouTubeu) te zarađuju milijune od prodaje brendiranih proizvoda te ulaznica za solo i nastupe na festivalima. Također, osnovali su pet milijuna dolara vrijedan fond za mlade nade u svijetu komedije.

8. Khaby Lame

  • Zarada u 2021.: 10 milijuna dolara
  • Broj pratitelja: 231,4 milijuna milijuna
  • Prosječni engagement: 3,57 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 3


S preko 146 milijuna pratitelja na TikToku, Khaby Lame je postao najpraćeniji TikToker premašivši u lipnju Charli D'Amelio. Taj influencer podrijetlom iz Senegala tijekom pandemije je izgubio posao u jednoj talijanskoj tvornici pa se okrenuo kreiranju duhovitih videa u kojima ne izgovara ni jednu riječ. Potpisavši ugovor s kompanijom Binance, postao je prepoznatljivo lice Web3 industrije, a ima sklopljena partnerstva s nogometnim klubom Paris Saint Germaine i modnom kućom Hugo Boss.

9. Addison Rae Easterling

  • Zarada u 2021.: 8,5 milijuna dolara
  • Broj pratitelja: 133 milijuna
  • Prosječni engagement: 6,43 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 3

Američka plesačica Addison Rae 88 milijuna pratitelja na TikToku osvojila je svojim plesačkim vještinama i uspjela zaraditi ukupno 27 milijuna dolara. Također, uspješna je i u privlačenju pažnje oglašivača koji je angažiraju u svojim kampanjama. Tako je, primjerice, sklopila partnerstvo s Pandorom, Vital Proteinsima, American Eaglom, ali i Netflixom. Suosnivačica je kozmetičke linije Item Beauty koja se prodaje u lancu Sephora.

10. Jake Paul

  • Zarada u 2021.: 45 milijuna dolara
  • Broj pratitelja: 57,3 milijuna
  • Prosječni engagement: 1,49 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 2

S Jake Paulom publika se upoznala 2013. kada je otvorio svoj profil na Vineu. Budući da je ta platforma ugašena, Paul se „preselio“ na YouTube gdje je isprva objavljivao videe s prankovima, a kasnije se prebacio na sportski sadržaj. Budući da je profesionalni boksač, Paul je sudjelovao u MMA i boksačkim mečevima koje je prenosio i komentirao na YouTubeu. Iako je najkontroverzniji na listi, Paul uspijeva zadržati pozornost publike, ali i oglašivača te zaraditi na milijune dolara od svog lika i djela.

25. travanj 2024 16:42