Ovih je dana dovršeno veliko anketno istraživanje koje je provela vodeća domaća agencija za strateško savjetovanje u području sponzorstava CiV Vetturelli.
Generalni zaključak koji se nameće kroz prikazane rezultate je da domaće kompanije, bilo da je riječ o privatnom ili javnom sektoru, ne ostvaruju maksimum mogućnosti kroz sponzorstva, a na koja nerijetko troše velike iznose.
Prema istraživanju koje je rađeno na uzorku od 34 domaćih kompanija, gotovo 88% kompanija ulaže značajna sredstva u sponzoriranja. Prosječna vrijednost utrošena na sponzorstva u 2012 godini iznosila je gotovo 3.7 milijuna kuna. Čak 44% sponzorstava odnosi se na sport, 22,3% na umjetnost i kulturu, 9,2% na znanost i obrazovanje, 9% na ekologiju itd. U apsolutnim brojkama u Hrvatskoj se u sport ulaže 50%, no time Hrvatska još uvijek zaostaje za svijetom gdje se u sportska sponzorstva ulaže 68%.
Najveća ulaganja u sponzorstva ostvaruju se unutar financijskog i telekomunikacijskog sektora, slijede prehrambena industrija, farmaceutska industrija, trgovina i na kraju industrija motornih vozila.
Prema pojedinim projektnim studijama prezentiranim unutar istraživanja, vidljivo je kako je u odnosu na međunarodnu praksu korištenje potencijala sponzorstva u RH u prosjeku manja za čak 27,5%. Znakovito je kako problem nedovoljne kvalitete provedbe proizlazi iz činjenice da kod nas velik broj kompanija sponzorstvo koristi za povećanje visibility-ja te da u organizacijskom pogledu nije jasno koji stručni odjeli odlučuju i provode sponzorstva. Na žalost, jedan od razloga ovog problema leži i u nedovoljnom poznavanju ovog marketinškog segmenta.
Voditelj projekta istraživanja, Viktor Vetturelli naglasio je kako domaće kompanije još uvijek zaostaju za kompanijama razvijenog zapada. -Riječ je o činjenici koja proizlazi iz nedovoljne educiranosti i nepoznavanja ovog segmenta, jer sponzorstvo nije samo komunikacijski kanal već jasna izjava tvrtke za što stoji i koje su njihove vrijednosti. Snaga sponzorstva leži u širini ciljeva koje tvrtka može postići i diferencijaciji koju individualizirani ciljevi nude, no anketa je pokazala da 90% hrvatskih tvrtki za mjerenje uspješnosti koriste isključivo medijsku evaluaciju, iz čega možemo zaključiti da sve prate identičan cilj - povećanje visibility-ja. Generalno gledano, sponzorstva su vid marketinga koji na međunarodnoj razini sve više raste i takav trend očekujemo i kod nas. Pogotovo bi to trebalo doći do izražaja u narednim godinama ukoliko dođe do najavljenog oporavka domaćeg gospodarstva i povećanja konkurencije-kazao je.