S licem prelijepe glumice Jessice Albe domaća se publika upoznala početkom novog milenija kada su domaće televizije počele emitirati SF seriju ‘Anđeo tame’ u kojoj je utjelovila lik genetski modificirane djevojke sa zapanjujućim sposobnostima.
Premda serija u režiji oskarovca Jamesa Camerona nije ostvarila zavidan uspjeh (prestala se snimati nakon dvije sezone zbog slabe gledanosti), Albu su mediji počeli proglašavati jednom od najljepših žena na svijetu, a u posljednje vrijeme čak je i domaći mediji prepoznaju kao glumicu besprijekornog, takozvanog ‘effortless’ stila, koji valja kopirati. No bilo bi posve netočno tvrditi da je Alba još jedna u nizu holivudskih ljepotica koje su ostvarile svoj američki san, jer ona je, vjerovali ili ne, mnogo uspješnija poslovna žena nego glumica ili, ako hoćete, samo zvijezda. Alba krasi posljednju naslovnicu američkog Forbesa, koji ju je proglasio jednom od najuspješnijih menadžerica jer se njezina kompanija Honest (ona je osnivačica i suvlasnica) svrstava među najbrže rastuće u Americi, pa tako i u svijetu. Rast njezine kompanije, koja trenutačno na tržište lansira 120 različitih, potpuno ekoloških proizvoda, Forbes je proglasio apsurdnim, nevjerojatnim.
Iskrena priča Preciznije, 2012., prve godine poslovanja, Honest je ostvario 10 milijuna dolara prihoda. Prošle godine taj se iznos popeo na nevjerojatnih 150 (!) milijuna dolara, a stručnjaci iz branše predviđaju da će do kraja ove godine ostvariti prihod od oko 250 milijuna dolara. Prema nekim procjenama, trenutačna vrijednost popela mu se na milijardu dolara. Opisati Honest kao uspješnu kompaniju, odnosno brend, bio bi zapravo eufemizam. Ako je vjerovati američkim medijima, priča o kompaniji Honest zbilja jest iskrenija od nekih drugih biznisa koje su pokrenule poznate osobe. Točnije, za razliku od takozvanih ‘selebriti’ biznisa koji se lansiraju kako bi ostvarili prihode, osnažili brend ili produljile njegov vijek, Honest je osnovan zato što neke Albine potrebe nisu zadovoljene. Kako je Forbesu objasnila njezina majka, na zabavi u povodu rođenja njezina prvog djeteta s poduzetnikom Cashom Warrenom savjetovala joj je kojim deterdžentom za bebe valja oprati silnu robicu koju je dobila na dar. Alba ju je poslušala, ali joj je zbog korištenja izbila alergijska reakcija. Sljedećih nekoliko tjedana provela je sumanuto istražujući sastave deterdženata vodeći se pitanjem ‘Ako je uporaba sredstava prouzročila reakciju na njezinoj koži, što li će učiniti novorođenčetovoj?’Zbog činjenice da većina deterdženata, sredstava za čišćenje, sapuna i sličnoga u sebi sadržava kemikalije, bacila se u potragu za ‘sigurnim’ brendom te stupila u kontakt s Christopherom Gaviganom, koji je sedam godina sjedio na čelu udruge Healthy Child Healthy World. Gavigan i Alba proveli su mjesece baveći se istraživanjem sastava proizvoda (prije svega za bebe) dostupnih na američkom tržištu, ekološkom proizvodnjom te nakon nekog vremena svoj plan osnivanja tvrtke koja će na tržište lansirati ‘sigurne’ proizvode i to od deterdženata, kozmetike, pelena, tampona pa do posteljine, predstavili Brianu Leeju, investitoru u digitalne poslove.
Lekcije iz brendiranja Lee je bio krajnje skeptičan prema ideji dok god ga Alba nije uvjerila da se niz modernih (dječjih) bolesti poput alergija ili rasta stope bolesnika s astmom može dovesti u vezu s proizvodima, odnosno njihovim toksičnim sastavom. Na kraju Lee je (zajedno s Albom, Gaviganom i Warrenom) odlučio skupiti šest milijuna dolara za pokretanje biznisa i to, za početak, proizvodnje pelena. Isprva, ideja je bila da se proizvodi prodaju isključivo digitalnim putem, ali su do danas uspjeli plasirati svoje proizvode u vodeće šoping-centre u Americi, a sljedeće godine kreću s realizacijom ambicioznog plana osvajanja kineskog tržišta. Nedavno je i AdWeek pisao o brendu Honest te, na osnovi Albinog izlaganja na njihovoj njujorškoj konferenciji, izdvojio ključne čimbenike koji su utjecali na njegov tako silan uspjeh. Tako su primjerice naveli kako se Alba u svakoj prilici, pa tako i u njihovim kampanjama, trudi objasniti potrošačima da nisu samo brend za bebe, premda su inicijalno krenuli s proizvodnjom proizvoda za takvu namjenu. Proizvodi za bebe su, tvrdi Alba, samo jedna od kategorija koje posluju pod brendom Honest, a premda u ukupnim prihodima sudjeluju s najvećim udjelom, u idućim mjesecima fokus će prebaciti na kategorije ‘zdravlje’, ‘čišćenje’, ‘proizvodi za tijelo’, a nada se i na ‘kozmetiku’ te ‘žensku njegu’. Nadalje, premda je Alba glumica, odlučila je svoju energiju u najvećoj mjeri preusmjeriti na osnaživanje biznisa tako da je uključena u edukaciju zaposlenika, kojima nastoji prenijeti filozofiju brenda koji bi, kako kaže, trebao promijeniti svijet i, naravno, osmišljavanje poslovne strategije.
Glasna aktivistica Kako nastavlja AdWeek, upravo je ta Albina strast jedan od razloga zbog kojih je Honest tako uspješna kompanija. Od spomenute zabave u povodu rođenja prve kćeri Alba ne prestaje osvještavati potrošače o štetnosti proizvoda na tržištu, kemikalijama u njihovom sastavu. Povećanje broja proizvoda spornog sastava u svakom prosječnom kućanstvu dovodi u neposrednu vezu s rastom broja autista, ADHD-ovaca, djece oboljele od raka ili pak pretilih mališana. Alba smatra da znanost podržava te teze, ali da je korporativni lobi toliko jak da američke zdravstvene institucije odbijaju uvesti zabranu na upotrebu određenih sastojaka u proizvodnji. I na kraju, ne treba zanemariti ni to da na rast brenda utječe i činjenica da je Alba slavna osoba bez obzira na to što Honest ne promiče toliko direktno kao što to čine neke druge poznate osobe sa svojim proizvodima. Suvlasnici ‘iskrene’ kompanije nikako ne odmaže njezina digitalna popularnost; ima skoro osam milijuna sljedbenika na Twitteru, četiri milijuna na Instagramu i gotovo pet milijuna na Facebooku. Naravno, digitalna prisutnost sjajan je način da komunicira sa svojim potrošačima, testira određene proizvode te saznaje sve o njihovim željama i potrebama što, na kraju krajeva, uvijek pomaže u osmišljavanju poslovne strategije. U svakom slučaju, Jessica Alba nije jedna od onih glumica od kojih se može naučiti samo o dobrom stilu već i o poduzetništvu i marketingu.