Konzultantom ili trenerom se može prozvati svaka osoba koja to odluči. Tvrtku ili obrt za poslovno savjetovanje može otvoriti tko god želi, jer nije potrebno zadovoljiti neke zakonom propisane preduvjete.
Ponuda svih kategorija proizvoda i usluga nikad nije bila bogatija... Pretrpani smo i iziritirani velikom količinom informacija, no opet često tako površni. To je raj za one koji prikrivaju informacije, lažno komuniciraju ili navode kupce na pogrešne zaključke.
Nažalost, propisi i zakoni nikome ne brane da se bavi bilo kojim poslom. Konzultantom ili trenerom se može prozvati svaka osoba koja to odluči. Tvrtku ili obrt za poslovno savjetovanje može otvoriti tko god želi, jer nije potrebno zadovoljiti neke zakonom propisane preduvjete. Upravo zato potrošači, kupci i klijenti moraju preuzeti odgovornost da provjere što i od koga kupuju, odnosno naručuju.
Iako kupci to ne očekuju, u svim djelatnostima pa tako i u edukaciji postoje nejasna obećanja i ponude. Na tržištu postoji ogromna ponuda. Kako biste mogli pametno odlučiti i uložiti svoje teško zarađene novce u najkvalitetniju ponudu za vas, provjerite sljedeće:
1. Tko vam daje certifikat (uvjerenje), od koga je certifikat i koja pravna osoba ga izdaje i pod čijom je nadležnosti? Jesu li dostupni dokazi za to? 2. Tko su ključni ljudi (vlasnici, predavači, voditelji itd) koji vode tvrtku? Kakve su njihove reference, kojeg su obrazovanja (formalnog i neformalnog), kakvo im je iskustvo, s kim rade? Jesu li ti ljudi dostupni ili nisu? Možete li na neformalan način saznati više o njima?3. Što o ponudi tvrtke kažu bivši klijenti? Kakvo je njihovo iskustvo? Pokušajte naći stvarne ljude, a ne samo svjedočenja na web stranicama tvrtke, jer to također može biti dio osmišljene marketinške komunikacije. 4. Kakva je referentna lista tvrtke za koju ste se odlučili? Možete li neku pravnu ili fizičku osobu s te liste pitati za mišljenje? Jeste li već imali iskustvo s tom tvrtkom?5. Kakvo je osobno jamstvo vlasnika, direktora ili voditelja da ćete dobiti upravo ono što vam je obećano? Tko je osoba s kojom možete svakodnevno komunicirati i dobiti sve potrebne informacije? Ima li ta osoba sve informacije ili vam ih može dostaviti u dogovorenom roku?
Na kraju, kad ste sve provjerili i imate sve odgovore na ova pitanja, pokušajte još organizirati individualni razgovor s nadležnom osobom i provjerite kakav dojam vam ostavlja. Važno je da možete pronaći zajedničke vrijednosti i ciljeve u toj suradnji. U konačnici, zbroj svih pozitivnih i negativnih karakteristika dat će vam pravi odgovor je li to ponuda za vas ili nije. Sretno u odličnom odabiru!
dr. sc. Elvira Mlivić Budeš, konzultantica za razvoj poslovnih vještina
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.www.filaks.hr www.facebook.com/filaks BLOG: www.poduzetnica.blogspot.comPORTAL: www.obiljka.com