Znanja
StoryEditor

Knjiga koja demistificira vječito pitanje „zašto su neke kompanije toliko uspješne"?

10. Veljača 2016.
Piše:
lider.media

U knjizi „Strategy That Works“, autori Paul Leinwand, direktor PwC-ova društva Strategy& i Cesare Mainardi, izvršni direktor društva Strategy& u mirovini, demistificiraju vječito pitanje „zašto su neke kompanije toliko uspješne?”. Knjiga vodi poslovne lidere kroz stvarne primjere kompanija koje su uspješno premostile jaz između strategije i njezine provedbe te su dospjele u sam vrh svojih industrija.

Danas postoje dvije vrste kompanija: one koje se nalaze pred velikim strateškim izazovima i one koje će se tek suočiti s njima. Činjenica je da je gotovo svim poslovnim liderima teško razviti djelotvornu strategiju. Već u startu, pedeset (50) posto lidera ne vjeruje da ima uspješnu strategiju, a gotovo svi spominju propuštanje velikih prilika na tržištu. Razlog tome jest nepovezanost između onog što kompanija želi postići i onog što može postići.

„Diljem svijeta svjedoci smo teškoća koje kompanije imaju pri razvoju strategija koje bi ih trebale održati konkurentnima na iznimno složenom globalnom tržištu“, kaže Dennis Nally, predsjednik društva PricewaterhouseCoopers International. „Kompanije prečesto ne razmišljaju o strategiji i njenoj provedbi istovremeno. „Strategy That Works“ odličan je vodič o tome što kompanije moraju učiniti kako bi premostile taj jaz i ostvarile održivi uspjeh.”

Pa kako to kompanije mogu zatvoriti jaz između strategije i provedbe?  

Rezultat opširnog neovisnog istraživanja 14 različitih globalnih kompanija koje su predložili sektorski stručnjaci koji su postali poznati radeći ono što redovito rade dobro, Strategy That Works: How Winning Companies Close the Strategy-To-Execution-Gap pokazuje da se učinkovitom provedbom odlične strategije vrlo uspješne kompanije izdvajaju iz mase.

Kompanije kao što su Apple, Starbucks, Danaher, Natura i maloprodajni lanac Zara, koje su ostale nevjerojatno uspješne na izazovnom maloprodajnom tržištu zahvaljujući spoju svojih sposobnosti po kojima odskaču od drugih, poslužile su u knjizi kao studije slučajeva i otvaraju vrata boljem razumijevanju (5) Mjera nekonvencionalnog vođenja koje donose uspjeh.

Pet mjera nekonvencionalnog vodstva jesu:

1. Definirajte svoj identitet i u njemu ustrajte: Umjesto da se usmjerite na hvatanje svake prilike za rast, gdje god se pojavila, usredotočite se na svoje sposobnosti po kojima se razlikujete od ostalih i rastite kroz jasnu i dosljednu viziju o tome što najbolje radite.

2. Primijenite strateško razmišljanje u svakodnevnim zadacima: Izgradite i povežite sposobnosti na svim razinama kojima se Vaša strateška namjera pretače u stvarnost… umjesto da kopirate druge.

3. Iskoristite svoju kulturu: Umjesto stalne organizacije i reorganizacije, ponosite se i iskoristite kulturološke i druge prednosti svoje kompanije u svoju korist.

4. Režite troškove da biste brže rasli: Umjesto da smanjujete troškove svugdje, ostanite usredotočeni i riješite se nevažnih stvari kako biste više ulagali u važne.

5. Oblikujte budućnost: Osuvremenite svoje sposobnosti, stvorite potražnju i osigurajte svoje mjesto na tržištu pod vlastitim uvjetima…umjesto da reagirate na promjene drugih.

Autor Paul Leinwand kaže: „Kompanije koje smo proučavali žele puno postići i stvorile su sposobnosti kojima će to ostvariti, a to je jedina dobitna formula za održivi uspjeh koju smo pronašli“.

„U PwC-u imamo jedinstven pristup strategiji koji počinje s najvećim sposobnostima Vaše kompanije, a pri svakom koraku uzima u obzir provedbu – izbjegavajući jaz koji nastaje između strategije i provedbe. Knjiga Strategy That Works daje okvir za uspjeh i daje kompanijama alat kojim se može kreirati i provesti dobitna strategija. Vjerujemo u snagu strategije koja funkcionira da bi se postigla izvrsnost i iz temelja izmijenili sektori“, izjavio je Dejan Ljuština, partner, voditelj Odjela za usluge poslovnog savjetovanja, u PwC-u Hrvatska.

Kompanije čiji su profili predstavljeni u knjizi Strategy That Works pokazuju da su utjelovljenjem tih pet mjera stvorili ključni razlikovni čimbenik: razumiju način na koji mogu premostiti jaz između strategije i provedbe.

23. studeni 2024 00:44