Znanja
StoryEditor

Omražena glumica marketinška je čarobnica

03. Travanj 2014.
Piše:
sbabic1

I nakon više od tjedan dana od objave tabloidi, domaći i strani medijski portali ne prestaju objavljivati detalje o rastavi još jednoga slavnog para. Glumica Gwyneth Paltrow i glazbenik Chris Martin odlučili su se ‘svjesno raspariti’ (glumica je upotrijebila tu čudnovatu sintagmu ‘conscious uncoupling’) nakon deset godina braka, ali i uvjeriti svijet da će i dalje biti odgovorni roditelji koji se međusobno mnogo poštuju.

Naravno, priči o njihovu ljubavnom odnosu, tračevima o prijevarama, lažima i obmanama ovdje nije mjesto, ali svakako je vrijedi promotriti iz rakursa marketinške utrživosti jer, Gwyneth je, nema dvojbe, prije marketinški nego ‘lifestyle’ guru kakvim se predstavlja. Naime, u rujnu 2008. glumica je odlučila napustiti svijet holivudskog blještavila (samo rijetko pristaje na uloge u ‘blockbusterima’) i pokrenuti blog Goop. Obožavateljima (a i internetskim korisnicima koji je ne podnose) omogućila je da zavire u njezin naizgled savršeni život i počela dijeliti savjete o svemu i svačemu: od toga kuhati, što posjetiti pa do toga kako detoksicirati tijelo ili njegovati lice. Goop je vrlo brzo postao omiljena internetska adresa ljubitelja luksuznoga i zdravog života, što je poduzetnoj Gwyneth donijelo vrlo dobre prihode.

Utrživ ‘lifestyle’

Zato i ne začuđuje što je odabrala upravo vlastiti medij da objavi tu bombastičnu vijest o rastavi. Premda se o nevoljama u raju šuška od prošle godine, Gwyneth je odlučila ne dati ‘gušta’ tabloidima i istinu objaviti sama. I da, nakon što pročitate tu vijest, nude vam se opcija pretplate na Goopov ‘newsletter’ i poziv da pogledate novu kolekciju dizajnerske odjeće koju ekskluzivno možete kupiti samo na tome mjestu. Zapravo, gotovo svaka rubrika na Goopu, bez obzira na to je li riječ o kuhanju, putovanjima ili njezi, ili nudi opciju kupnje proizvoda koji je ona ‘probala i odobrila’ ili je pak proizvod nastao u suradnji između brenda i glumice. Kako je prošle godine zapisao Business Week, Gwyneth je, zapravo, izvrsna poduzetnica koja, unatoč tome što je svijet toliko polariziran kad je o njoj riječ (Star ju je proglasio najomraženijom zvijezdom, a magazin People jednom od najljepših/najuspješnijih žena na svijetu), uspijeva prodati svoj pomno osmišljen životni stil. Za internetske korisnike ona je ‘everyday mother’, majka koja svoje dvoje djece vodi u vrtić i školu, svaki dan na stol stavlja svježe pripremljene obroke, a uz to stigne zaraditi koji dolar. Sitna razlika, piše Business Week, između nje i drugih ‘everyday’ majki jest što glumi u filmovima koji su zaradili 3,9 milijardi dolara, u braku je (bila) sa superpopularnim pjevačem, a njihovo ukupno bogatstvo procjenjuje se na stotinjak milijuna dolara.

Oglašivači je vole

Iako nije ‘obična’ žena, uspijeva prodavati svoj životni stil, predstaviti se kao četrdesetogodišnjakinja koja ima potpuno jednake ciljeve, probleme i želje kao svaka druga prosječna žena. Da je to tako, potvrđuje podatak da njezin blog ima 150 tisuća pretplatnika (podatak iz rujna prošle godine), a kuharica koju je objavila je dospjela na prvo mjesto bestselera New York Timesa. Iako se dio publike izruguje njezinim pretencioznim savjetima, podaci pokazuju da njezin blog okuplja obrazovane žene koje zarađuju više od šezdeset tisuća dolara na godinu. Za oglašivače od toga nema ljepše informacije. Upravo zato i nemaju ništa protiv kad im tim koji stoji iza Goopa ponudi ekskluzivnu suradnju na izdavanju kolekcija ‘limited edition’. Tako je, primjerice, brend Kings of Cole na glumičinu blogu prodavao trenirku od 290 dolara (Gwynnie je zapisala da je idealna za ‘superlijene dane’), Foundwell srebrne čašice za 950 dolara (jer su divne za čašicu razgovora), a San Ysidro Ranch noćenje od 695 dolara. Kožnate hlače brenda Rag&Bone prodale su se u roku od ‘keks’ unatoč cijeni od 935 dolara, što je, valjda, bio dovoljno dobar znak dizajneru Michael Korsu da s glumicom prošle godine počne i ozbiljnije poslovno surađivati. Iako se procjenjuje da brend Kors vrijedi 15,5 milijardi dolara i zapravo nema potrebe širiti distribucijsku mrežu, dizajner je ipak odlučio limitiranu kolekciju predstaviti na Goopu jer smatra da je glumičin ukus (ona je osobno birala komade) besprijekoran i donosi nove vrijednosti brendu.

Prodaja razvoda

To je, procjenjuju strani mediji, tek početak širenja ponude ‘high-end’ dizajnera na glumičinoj virtualnoj adresi. Kako je najavljeno, i njezina prijateljica, dizajnerica Stella McCartney planira poboljšati poslovnu suradnju s Gwyneth, što samo potvrđuje tezu da unatoč vrlo lošem imidžu u velikom dijelu publike (za nju govore da je mušičava, egoistična, pretenciozna) potonja jednostavno zna što žene vole. Kad je riječ o njezinu ne toliko sjajnom imidžu, PR stručnjaci u nekim svjetskim medijima počeli su analizirati kako će spomenuta rastava utjecati na brend Gwyneth Paltrow, pa tako i na Goopovo poslovanje. Iako se većina stručnjaka i internetskih korisnika u početku dobrano narugala njezinoj sintagmi ‘conscious uncoupling’ kao još jednoj mudroliji pretenciozne glumice, navode da to možda i nije bio tako loš potez. Salon, recimo, navodi da je taj proglas o rastavi, ma koliko iritantan bio, privukao korisnike (stranica se srušila nedugo nakon objave) i mnogi će se poželjeti pretplatiti na njezine nove mudrolije. Magazin Time pak, navodi kako je sva prilika da Gwyneth svoj portfelj proširi i savjetima i iz te arene, ljubavne, odnosno bračne. Kad je već toliko stručna i poštovana kad piše o hrani i dijetama, zašto ne bi i kad je riječ o rastavi i osjećajima koji se javljaju nakon ljubavnog brodoloma? Za glumicu se otvorilo potpuno novo područje samopomoći, i sigurno će početi pomagati svojim čitateljicama kako da i dalje ostanu savršene majke, domaćice i istrenirane ljepotice iako su se rastale. Gwyneth je usprkos svim govorkanjima i tračevima o njezinu nezgodnom karakteru uspješno prodala svoj životni stil. Zašto bi s rastavom bilo išta drugačije?

23. studeni 2024 01:24