Marketinška agencija Imago Ogilvy preuzela je Drap, jednu od prvih agencija koja se u Hrvatskoj počela baviti oglašavanjem u digitalnim medijima. Drap i Imago usko surađuju već godinama, a njihov zajednički trud prepoznali su brojni domaći i međunarodni festivali, od kojih je najznačajniji onaj u Cannesu, gdje su 2016. godine osvojili brončanog lava za Janinu kampanju o Malenoj i Klepetanu. Preuzimanje Drapa je uslijedilo nakon godine u kojoj je ta agencija zabilježila oko 40 posto manje prihoda nego godinu ranije i, pomalo ironično, izgubila upravo Janu kao klijenta, kojeg im je ‘preotela‘ agencija Saatchi&Saatchi.
Spajanja i preuzimanja na marketinškoj sceni nisu neobična pojava, ali u zadnjih par godina, sve ih je više. Tako je prošle godine Grey grupa preuzela domaću agenciju Bruketa&Žinić, čime je stvorena agencija Bruketa&Žinić&Grey. Godinu ranije, internacionalni marketinški div Ogilvy&Mather dogovorio je suradnju na regionalnom tržištu s Imagom pa je tako nastala reklamna agencija Imago Ogilvy koja se ovotjednom akvizicijom Drapa popela za tri mjesta na ljestvici prihoda i pretekla agencije Ad Bit i McCann Zagreb.
>>>Hrvatski izbornik Zlatko Dalić gost 11. Weekend Media Festivala
- Hrvatski je agencijski prostor ionako vrlo mali, tako da se, uglavnom, svi međusobno poznajemo. Iako je Imago Ogilvy do sada surađivo s Drapom na više kampanja i projekata, glavni razlog preuzimanja jest Drapovo pionirsko korištenje tehnologija u marketinškoj komunikaciji, snaga koju to ime predstavlja na području community i social managementa te usluge koje pružaju lokalno i regionalno za velike oglašivače. Kroz dosadašnju suradnju naišli smo na niz kompatibilnosti, a kako je vlasnik i direktor Drapa, Davor Runje, i dalje vrlo usmjeren na nove tehnologije, stavljanje u okvir Imaga nam se čini kao prilika uzajamnog unapređenja usluga koje pružamo. Vjerujemo da je u ovoj situaciji 1+1 barem 3, ako ne i više – rekao je o motivima preuzimanja Damir Ciglar, direktor Imaga.
Planove za nadolazeći period otkrio je Drapov Davor Runje, koji ističe da će i dalje biti uključen u rad agencije, ali i da će nastaviti pokretati startupove bazirane na novim tehnologijama.
- Glavni izazov i digitalnih i klasičnih agencija je integrirana komunikacija i to će nam biti fokus u sljedećem razdoblju. Ja osobno ću se osim agencijom nastaviti baviti i svojim uobičajenim aktivnostima, od držanja edukacija iz novih tehnologija do pokretanja startupova baziranim na njima. Veći dio godine proveo sam u Londonu gdje sam kao dio vHealth Laba sudjelovao u programu Startupbootcampa, ali to je moj uobičajeni način rada koji kombinira inovacije i primjene u industriji – kaže Runje.
>>>Kompanije od svake kune uložene u influencer marketing zarade – 44 kune
Kako su i u dosadašnjim projektima uvijek nalazili zajednički jezik, tako je bilo i u određivanju vrijednosti kompanije, kazao je Ciglar iz Imaga i dodao kako je tvrtka provela analizu poslovanja Drapa, no da je kod manjih sustava teško formalno odrediti vrijednost. Sustav je u zadnje vrijeme postao manji jer je sredinom godine Drap ostao bez Jane, jednog od velikih klijenata, dok su im ukupni prošlogodišnji prihodi bili 40 posto manji nego godinu ranije.
- Ipak smo se na kraju i oko toga složili: recimo samo da su nas fer ‘drap-nuli‘ - kazao je Ciglar, koji nije htio otkriti točnu cijenu preuzimanja.
Otkrio je, doduše, da što će se dalje događati s agencijom Drap nakon spajanja.
- Cjelokupna ekipa Drapa preseliti će se u prostore Imago Ogilvyja tijekom rujna. To će nam omogućiti da uzajamno krenemo koristiti usluge jedni drugih, te ih na taj način proširiti, odnosno poboljšati. Drap ostaje kao samostalni entitet i brand, ali će svakako doći do preklapanja i poboljšanja usluga koje pružamo, primarno koje pruža Imago Ogilvy svojim klijentima - uvjeren je Ciglar.
A da marketingaši nisu zanimljivi samo sebi, potvrdila je početkom ove godine i konzultantska kuća Ernst&Young koja je kupila kreativno-tehnološku agenciju ENTG Ide Pandur. To je bila prva takva akvizicija na domaćem tržištu, ali u svijetu je to već uhodana praksa. Accenture Interactive, Deloitte Digital, IBM IX i PWC Digital services - sve su to digitalni odjeli poznatih konzultantskih kuća koji se nalaze na popisu deset najvećih agencija na svijetu. Interes nije neobičan, budući da je digitalizacija vrlo aktivno i atraktivno područje djelovanja u kojem se vrti sve više novca, a digitalne agencije nude spremne ekspertize u unapređenju korisničkog iskustva, koje je jedno od ključnih dijelova procesa digitalizacije.
Pratite Lider na društvenim mrežama [mks_social icon="facebook" size="48" style="square" url="https://www.facebook.com/lider10media/" target="_blank"][mks_social icon="linkedin" size="48" style="square" url="https://www.linkedin.com/company/lider-press-dd/" target="_blank"][mks_social icon="twitter" size="48" style="square" url="https://twitter.com/lider_press" target="_blank"][mks_social icon="instagram" size="48" style="square" url="https://www.instagram.com/lider.media/" target="_blank"]