Kakvo je danas okruženje za lobiranje u Hrvatskoj i Europskoj uniji? Postoji li prostor za bolju suradnju poslovnog sektora i organizacija civilnog društva u lobiranju za društveno korisne programe i inicijative? Koje su kompetencije, vještine i znanja potrebne za uspješno lobiranje? To su neka od pitanja koja su se otvorila na održanoj panel raspravi i praktičnoj radionici Lobiranje za društvene promjene u organizaciji The Good Lobby iz Bruxellesa i Hrvatskog društva lobista.
- Misija Good Lobby inicijative je demistificirati i demokratizirati lobiranje, koja ne bi smjela biti ograničena samo na uski krug privilegiranih moćnih skupina, nego bi trebala postati sastavni dio djelovanja i svih organizacija civilnog društva koje nastoje jačati aktivno građanstvo i utjecati na kreiranje javnih politika, rekao je Andrea Boccuni, voditelj međunarodnog partnerstva u toj europskoj inicijativi.
Maja Pokrovac, predsjednica Hrvatskog društva lobista istaknula je kako postoji spremnost iskusnih korporativnih lobista da svojim znanjima i vještinama podrže pojedine zagovaračke inicijative organizacija civilnog društva.
>>>Svi lobisti u EU morali bi raditi po obveznom programu
- Predsjedavanje Hrvatske Vijećem EU u prvoj polovici 2020. vrijedna je prilika za upoznavanje predstavnika hrvatske državne uprave s europskim praksama i standardima lobiranja, a onda i postupnu reformu domaćih procesa kreiranja javnih politika u smjeru otvorenije i transparentnije komunikacije s interesnim skupinama - naglasio je Igor Vidačak, izvanredni profesor na Fakultetu političkih znanosti.