"Sunce na dlanu" zajednički je projekt i inovativno rješenje tvrtke SAP d.o.o. i Regionalne agencije sjeverozapadne Hrvatske za energetsku učinkovitost, a ideja mu je povezati vlasnike prostora na krovu ili na zemlji s potencijalnim investitorima zainteresiranim za izgradnju fotonaponskih elektrana.
- Zajedno smo stvorili detaljnu razradu budućeg rješenja i krenuli u izradu prototipa proizvoda. Riječ je o platformi, tipičnom internetskom platou za spajanje ponuđača objekata za gradnju i investitora, a svrha platforme bit će razvoj zelene energije kroz gradnju malih solarnih elektrana - najavila je na SAP-ovoj konferenciji direktorica SAP-a za Hrvatsku, Sonja Popović istaknuvši da digitalne tehnologije nisu novost u energetici, jer današnji cijeli energetski sustav ovisi o digitalnoj tehnologiji.
- Platforma je namijenjena ne samo korisnicima u Hrvatskoj nego globalnim korisnicima: ponuđačima i proizvođačima, gdje će i firme i građani moći prijaviti svoju želju za gradnjom sunčane elektrane. REGEA je u sredini tog procesa, sa željom da poveže ponuđače s investitorima. Očekujem da će u roku od nekoliko dana platforma biti dostupna tvrtkama, građanima, ali i mirovinskim fondovima i svima koji žele sudjelovati u projektu. To je prvi korak, a nakon toga vjerujemo da će mali proizvođači električne energije u budućnosti moći pohranjivati i prodavati energiju bez posrednika - izjavio je Julije Domac, ravnatelj REGEA-e.
SAP je vodeći svjetski proizvođač poslovnog softvera, postoji već više od 40 godina, sljedeće godine u Hrvatskoj će slaviti 25 godina poslovanja, a današnja konferencija okupila je njihove postojeće i buduće korisnike, gdje su predstavljeni SAP-ovi noviteti.
- Naši ključni korisnici su, kako velike tvrtke u Hrvatskoj, tako i male firme koje su prepoznale prednosti SAP-ova rješenja uz pomoć kojih mogu ostvariti poslovni rast. Male tvrtke opredjeljuju se na implementaciju SAP Business 1 rješenja koje je integrirano i u sebi uključuje podršku za sve poslovne procese, ali ima i analitičke alate, tako da je u jednom rješenju sadržano sve što je potrebno za uspješno poslovanje - izjavila je za poslovni tjednik Lider Sonja Popović.
SAP je tržišni lider u Hrvatskoj u segmentu velikih kompanija, a njegova rješenja usko su vezana uz industriju 4.0 i povezivanje sustava bazirana na strojevima sa internet stvarima, Cloud rješenjima, strojnim učenjem, blockchainom i svim novim tehnologijama koje određuju sve intenzivniju digitalizaciju društva.
- Robert Bosch d.o.o. tvrtka je koja nudi inovativna rješenja za pametne kuće, pametne gradove, pametne tvornice i cjelokupna rješenja za industriju 4.0, i u protekle je četiri godine na globalnoj razini ostvarila prihod od 1,5 milijarde eura, a od sustava za tu industriju od 2020. očekuju da će ostvarivati milijardu eura godišnje, izjavila je Mirsada Kudrić, generalna direktorica tvrtke. Trenutno imaju 270 postrojenja koje implementiranu tehnologiju 4.0 i 700 logističkih centara u 150 zemalja svijeta.
- Uspjeli smo povećati produktivnost za čak 25 posto i smanjili zalihe za 30 posto. U Njemačkoj smo u automobilskoj industriji u proizvodnji sustava ABS-a za autoindustriju, u samo 6 godina uspjeli udvostručiti proizvodne kapacitete bez povećanja kapaciteta i bez akvizicija - istaknula je Kudrić.
SAP nudi rješenja i u turističkom menadžmentu kroz uvid u bolji "guest experience". Ivana Budin Arhanić, potpredsjednica za poslovni razvoj Valamar hotela, rekla je da tehnologija može promijeniti turistički sektor. Cilj SAP-ovog softvera u turizmu je da uz pomoć digitalne tehnologije omoguće hotelijerima da gostima osiguraju što bolji doživljaj i iskustvo.
- Tehnologija nam pomaže u unaprjeđivanju i poboljšanju iskustva gostiju, i stoga smo u suradnji sa SAP-om dobili bolji uvid u "feedback" gostiju što nam omogućuje unaprjeđenje poslovanja - istaknula je Budin Arhanić.
Hrvoje Kujundžić, viši savjetnik i SAP-ov stručnjak za "Experience Management" predstavio je najnovija rješenja koja omogućavaju kompanijama da kontinuirano slušaju želje kupaca, zaposlenika i ostalih sudionika u poslovnom procesu, jer danas nije moguće sakriti korisničko iskustvo.
- Zanimljivo je da 80 posto glavnih direktora kompanija smatra da pružaju izvrsno iskustvo, a samo 8 posto kupaca tvrdi da ima upravo takvo iskustvo. Taj fenomen pokazuje raskorak između onoga što menadžment misli da pruža i onoga što korisnik dobija. Kompanije stoga moraju kontinuirano raditi na osluškivanju korisničkog iskustva - istaknuo je Kujundžić.
Analiziraju se operativni podaci kompanije - O i X podaci koja pokazuju iskustva, želje, potrebe i namjere kupaca, a sustav je razvijen u suradnji sa kompanijom Qualtrics koju je SAP početkom godine akvizirao za 8 milijardi dolara.
- To su podaci koji omogućavaju uvid zaposlenicima u iskustva kupaca u realnom vremenu i svakom zaposleniku daju mogućnost prikupljanja i analizu X podataka. Na taj način kupci ostaju duže i kupuju više, a zaposlenici doprinose kompaniji više i promoviraju brend - naglasio je Kujundžić.
Direktorica SAP-a za Hrvatsku istaknula je da svoja rješenja žele prezentirati Vladi RH jer, smatra, da uz nove tehnologije koje su razvili mogu poboljšati učinkovitost i poslovnu efikasnost hrvatskog gospodarstva.