Valicon je i ove godine izmjerio snagu brendova robe široke potrošnje na pdručju pet zemalja regije – Hrvatske, Slovenije, BiH, Srbije i Makedonije.
Snaga brendova izračunata je na osnovu njihove prepoznatljivosti, iskustva i korištenja, navodi se na stranici jatrgovac.com. Brend je definiran kao potrošački brend zajedno s ekstenzijama koje se koriste za proizvod unutar pojedinačne kategorije.
Na vrhu liste je i dalje Milka čokolada koja, navodi se u istraživanju, već nekoliko godina pokazuje inovativnost u kombiniranju klasičnog marketinga, samog proizvoda te cjenovnog pozicioniranja, uz širenje u sve za Milku legitimne kategorije proizvoda.
Konzistentno usmjerenje u nježnost, uz agresivno oglašavanje proizvoda te rad na mjestu prodaje dobro je usmjerenje i za druge FMCG brendove. Milka je brend prisutan na drugoj poziciji u TOP 5 ljestvici na tri od pet promatranih tržišta.
Coca-Cola je već 2011. prva izuzetno dobro iskoristila svoju obljetnicu. U 2013. je pokazala svim brendovima kako se radi emocionalno jaka kampanja i, premda se činilo da joj ni takva kreativnost nije dovoljna da zadrži vodeću poziciju, zbog generalnog pada kategorije “Carbonated Soft Drinks”, ali i oštre konkurencije (npr. Sky cola, Cockta ili Pepsi), to je brend koji i dalje čvrsto drži drugu poziciju na TOP 25 regionalnoj ljestvici.
Vodeća se dva mjesta na ljestvici dominantno izdvajaju, dok su brendovi od treće do osme pozicije još uvijek uglavnom prilično blizu jedan drugome, gdje svaki od njih ima određene prilike na kojima se može raditi i određene “poteškoće” koje treba rješavati kako bi se snaga brenda očitovala i pozicijom na ljestvici.
Istraživanje je bilo provedeno nešto kasnije nego inače, u rujnu i listopadu 2014., zbog poplava koje su zadesile veći dio zemalja bivše Jugoslavije, na veličini uzorka od najmanje 1.000 ispitanika po zemlji.
Donosimo cijelu ljestvicu Top 25 brendova regije: