‘Fury’ je pokupio većinom dobre ocjene kritike, ali razlog tomu – ostaje misterij. To je film koji želi biti shvaćen ozbiljno.
Ozbiljna je i tema: u travnju 1945. petorica američkih vojnika u tenku kao dio savezničkih trupa privode jednu povijesnu strahotu kraju. No od silne ozbiljnosti redatelj kao da je zaboravio svoj posao, a rezultat su scene koje gomilaju izlizane klišeje i tipske likove.
Za Ayera rat je pakao koji ‘pretvara dječake u muškarce’ mimo njihove volje, u kojem razum zadržavaju samo oni koji strah potisnu pod fasadu hrabrosti. Nažalost, prva transformacija svedena je tek na suzne oči jednoga neraspisanog karaktera, a siroti Pitt kao paradigma potonje može tek povremeno duboko udahnuti jer redatelj ne nalazi kompleksnijeg rješenja za prikazivanje emocija. Rat je, nadalje, i mačističko pretjerivanje, povod za isprazno filozofiranje (‘Ideali su miroljubivi, povijest je nasilna’), ali i prilika da se podsjetimo da humanost postoji, jer i u Njemačkoj je – gle čuda! – bilo i dobrih ljudi.
U suženoj viziji to je rat. No rat su i nijanse, beskraj karaktera, emocija, politika i situacija – kompleksnost koju ‘Fury’ ne uspijeva ni zagrebati, gušeći se u vlastitoj ozbiljnosti, važnosti i velikim idejama.
Redatelj: David Ayer
Uloge: Brad Pitt, Shia LeBeouf, Logan Lerman, Jon Bernthal
Velika Britanija, Kina, SAD, 2014.
134‘
Ocjena: 2/5