Nastala je ogromna diferencijacija između percepcije samog zanatskog posla lakirera i limara te samog zanimanja, odnosno tehnologije koja je moguća u tom zanimanju, a posebno robotizacija cijelog procesa u kojem zanimanje ima pravi tehnološki karakter, ali sadržava i „craft“ formu na način da ide do toga da može biti autorsko djelo samog izvođača.
S druge strane potreba za popravkom vozila odnosno radom limara i lakirera postaje goruća tema u Europi zbog klimatskih promjena koje su uzrokovale povećanje šteta na vozilima po pojedinim razdobljima i područjima za čak više od 40% a radi sve učestalijih tuča i ostalih elementarnih nepogoda.
Rješenje za ovaj tzv. perfect storm efekt ima tvrtka Zubak Grupa koja 1. rujna 2023. u Velikoj Gorici otvara AutoZubak EDU Akademiju te AutoZubak PRO centar prijave i procjene šteta. U oba projekta je do sada uloženo više od 2 milijuna eura, a sveukupna investicija u idućih 5 godina procijenjena je na 10 milijuna eura.
Cilj AutoZubak EDU Akademije je popularizirati zanimanje autolimara i autolakirera te privući više učenika u strukovne škole za ta deficitarna zanimanja. Osim toga, cilj akademije je i educirati postojeće autolimare i autolakirere o novim tehnologijama i materijalima koji se koriste u popravku automobila.
Partneri EDU Akademije su vodeće tvrtke u industriji kao što su AkzoNobel, USI Italia, Mirka i SATA, a punu podršku akademiji dali su Fakultet strojarstva i brodogradnje, Prometni fakultet, Elektrostrojarska obrtnička škola te Obrtnička i industrijska škola.
– AutoZubak EDU Akademiju osnovana je kao rezultat prvenstveno naših potreba ali i naše ljubavi prema učenju te sa ciljem da automobilskim profesionalcima i onima koji će to tek postati prenesemo vrhunska znanja i nove tehnologije, uz pomoć cijenjenih edukatora i partnera iz industrije. Radi se o jednoj od prvih inicijativa u Hrvatskoj koja želi riješiti deficitarni kadar. Ne postoji jednostavan način da se strukovna zanimanja koja uključuju obuku i školovanje na određenu vještinu nadomjeste na tržištu rada, te tu obrazovne institucije moraju surađivati sa industrijom koja je zainteresirana da se navedena djelatnost razvija – istaknuo je Dimitrije Trbović, član Uprave Zubak Grupe koji će na predstojećem Weekend Media Festivalu govoriti upravo o ovoj gorućoj temi deficitarnih kadrova.
AutoZubak PRO je inovativan i jedinstven projekt u Hrvatskoj pomoću kojeg će klijenti moći napraviti prijavu i procjenu štete na automobilu, kao i popravak te iste štete. Direktnom suradnjom s osiguravajućim kućama će kompliciran i dugotrajan postupak prijave i procjene šteta biti pojednostavljen i ubrzan za bolje korisničko iskustvo i još bržu i veću kvalitetu popravka.
Zubak Grupa će ovim otvorenjem EDU Akademije i PRO centra za prijavu šteta nastaviti slijed ulaganja u zaposlenike, i sadašnje i buduće, kao i u poboljšanje postprodajnih procesa.